În primarul Oradiei, Ilie Bolojan, au ajuns să-şi pună speranţele şi peste o mie de locuitori ai comunei limitrofe Sântandrei.

În numele a 1.253 de localnici din Sântandrei, preşedintele Asociaţiei Sântandrei Metropolitan Area, Carmen Lezeu, i-a adresat lui Bolojan o scrisoare prin care îi cere ca, în calitate de preşedinte al Consiliului Director al Asociaţiei Zonei Metropolitane Oradea să îi sprijine în demersul de "aderare a comunei la ADI TransRegio şi introducerea OTL în localitatea noastră".

Gestul reprezentantei Asociaţiei SMA vine la trei săptămâni după ce Consiliul Local a refuzat să supună la vot un proiect de Hotărâre iniţiat de această ONG, ce viza înlocuirea operatorului privat de transport, Teşan, desemnat prin licitaţie de Consiliul Judeţean Bihor, cu OTL, în baza aderării comunei la ADI TransRegio, primarul comunei, Ioan Mărcuş, motivând atunci că nu au fost îndeplinite cerinţele legale pentru acest lucru.

În scrisoarea adresată primarului Oradiei, preşedintele Asociaţiei SMA arată că motivaţia demersului, pentru care în această vară au fost strânse 1.253 semnături, constă în dorinţa de a creşte mobilitatea în Zona Metropolitană Oradea printr-un sistem de transport public integrat, în calitatea şi siguranţa superioare oferite de flota de autobuze a OTL, societate care, în plus, are şi noi perspective de modernizare, precum şi în oferta societăţii municipalităţii pentru un abonament unic, care să fie valabil şi în Oradea.

"Suntem conştienţi că investiţiile importante din Sântandrei sunt rodul viziunii dvs legată de dezvoltarea Zonei Metropolitane odată cu oraşul Oradea, drept urmare ne adresăm dvs cu rugămintea de a ne sprijini în acest demers", se arată în scrisoarea adresată lui Bolojan, dar trimisă şi presei orădene.

În textul acesteia se mai spune că locuitorii din comună s-au simţit "încurajaţi" de declaraţia pe care Bolojan a făcut-o duminică, cu ocazia deschiderii noului drum între Oradea şi Sântandrei, conform căreia edilul municipiului a găsit un partener în Primăria comunei. "Din păcate, în cazul transportului public de persoane prin ADI TransRegio, Primăria Sântandrei nu a ales colaborarea cu Oradea, ci a ales să continue "parteneriatul" cu o firmă privată", mai arată preşedintele Asociaţiei Sântandrei Metropolitan Area, exprimându-şi "toată încrederea" că edilul orădean va sprijini "iniţiativa cetăţenilor din Sântandrei".