În  ciuda promisiunilor făcute de şeful Companiei pentru Administrarea Infrastructurii Rutiere, cum că anul viitor vor reîncepe lucrările la drumul ce leagă Oradea de Deva, şoferii se declară neîncrezători.

Informaţiile apar într-un reportaj al Digi24.ro, care arată că, în ultimul deceniu, promisiunile făcute de politicieni nu s-au concretizat, iar refacerea DN 76 s-a transformat în cea mai lentă lucrare din istoria Bihorului.

Potrivit sursei citate, drumul este plin de gropi, noroi şi pietriş în loc de asfalt. Pe anumite porţiuni nu există nici măcar un strat de asfalt, iar zilele trecute, situaţia a fost cu atât mai greoaie cu cât a nins, iar carosabilul a fost acoperit de zăpadă. "Ieri am pornit la drum şi m-am întors, pentru că nici măcar nu erau plugurile pentru deszăpezire; aşa că am fost nevoit să mă întorc din drum", a povestit un şofer.

"Promisiuni deşarte, că de vreo zece ani cât lucrează pe el ar trebui să fie gata, nu? Dezastru! Dezastru! Pe kilometri pe care a fost asfalt au raşchetat asfaltul şi acum e dezastru", este supărat un şofer.

"Vom vedea dacă se şi ţin de cuvânt, dar îmi pare rău! Aşa ceva nu are voie să se întâmple, după părerea mea. Mai ales în halul ăsta", a spus un alt şofer, citat de Digi.

După cum se ştie, directorul CNAIR, Narcis Neaga, a promis că anul viitor vor reîncepe lucrările pe un tronson de 33 kilometri între Ştei şi localitatea arădeană Vârfuri, abandonat acum un an.

"Am circulat pe drumul acesta şi nu e normal ca un drum naţional practic a ajuns un drum de pământ. Considerăm că la anul va fi rezolvat. Aceasta este mai mult decât o asumare", a spus directorul CNAIR.

Informaţiile au fost făcute publice la Oradea, unde Narcis Neaga a semnat cu asocierea Trameco-Vahostav un contract pentru realizarea a 5,35 km din tronsonul bihorean de 60,25 km al Autăstrăzii Transilvania, directorul general al Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere, Narcis Neaga a fost solicitat de BIHOREANUL să răspundă la întrebări pe care le-au transmis, de fapt, locuitorii din zona Beiuş – Ştei, nemulţumiţi că pe tronsonul DN 76 dintre Ştei şi Vârfurile, lung de 33,3 km, nu s-a mai lucrat nimic de exact un an şi că, mai mult, şoseaua arată ca un drum forestier. De altfel, reporterul i-a oferit directorului general al CNAIR şi fotografii făcute de bihorenii din zonă, revoltaţi de starea drumului.

Modernizarea Drumului Naţional 76 a început acum 11 ani, iar termenul de finalizare a fost amânat de mai multe ori.

În condiţiile în care CNAIR a reziliat contractul încheiat cu firma orădeană Construct Mod pentru acest tronson al DN 76 încă în decembrie 2017, iar în luna martie a acestui an la Vârfuri a avut loc şi o alunecare de teren, bihorenii au vrut să ştie ce măsuri va lua şeful CNAIR pentru ca şoseaua să nu mai fie plină de gropi, ci să reintre în modernizare.

Explicaţiile date de Narcis Neaga nu sunt de natură, cel mai probabil, să îi bucure. "În momentul când s-a reziliat contractul, în 2017, trebuia făcută o expertiză tehnică şi financiară, ca să ştim ce scoatem din nou la licitaţie. În momentul de faţă suntem în faza de contractare a celui care va executa lucrarea", a spus Neaga, adăugând o nouă promisiune: "Considerăm că la anul va fi rezolvat (n.r. – tronsonul), aceasta este mai mult decât o asumare. Sunt multe cauze (n.r. – pentru faptul că de un an nu s-a mai lucrat nimic), cauze contractuale, conflicte între constructori pe care nu le-am putut gestiona de la Bucureşti".

În condiţiile în care şoferii vor să ştie ce va face CNAIR în această iarnă pentru a nu deveni victime ale accidentelor, directorul general le-a recomandat să respecte legislaţia rutieră. "DRDP Cluj (n.r. – Direcţia Regională Drumuri şi Poduri Cluj) va asigura o semnalizare corespunzătoare. Facem un apel la participanţii la trafic să respecte indicatoarele şi să înţeleagă situaţia. Vă promit că la anul va fi rezolvată situaţia", a spus Neaga.

Vezi mai jos cum arată drumul! (Reportaj Digi24 Oradea)