Industria fast fashion este considerată una dintre sursele majore de poluare a planetei, atât pentru resursele consumate în fabricarea textilelor, cât și pentru gestionarea deșeurilor generate, iar magazinele care se laudă că reciclează hainele vechi predate de clienți nu se prea țin de cuvânt.

O investigație publicată de snoop.ro arată că textilele trimise la reciclare mai mult poluează, parcurgând inutil mulți kilometri și ajungând să fie vândute chiar și ca haine... noi.

Autorul articolului, George Herlaș, un tânăr din Oradea care a studiat în București, arată că a făcut un experiment: a ascuns „AirTag-uri”, adică niște dispozitive de urmărire a locației, în opt articole vestimentare pe care apoi le-a predat unor magazine din orașul său natal și din Capitală. Dispozitivele cu pricina au fost conectate la telefonul tânărului, astfel că acesta a urmărit luni bune unde au ajuns hainele lui.

„Un hanorac lăsat într-un mall din Oradea, la H&M, a fost transportat în Ungaria la un depozit de sortare a hainelor second-hand. De acolo a revenit în România, în Constanța, la un magazin second hand care spune că vinde haine import Elveția”, scrie Snoop.ro.

O altă haină, predată tot într-un magazin H&M, dar din București, a parcurs peste 7.000 km, până în India, după ce a fost plimbată prin România și Ungaria. Alte haine au ajuns în statele africane Benin și Ghana, cunoscute pentru problemele cu deșeurile textile, la fel ca India.

În total, hainele trimise la reciclat de autorul experimentului au parcurs peste 20.000 de km, ceea ce înseamnă că au poluat inutil mediul înconjurător.

Singurul magazin care a gestionat într-un mod mai prietenos cu natura hainele vechi predate de clienți a fost Zara, care are o colaborare cu Crucea Roșie și nu plimbă textilele mii de kilometri, ci le sortează, le curăță și le reutilizează în România.

Citește articolul complet pe snoop.ro!

Urmăriți BIHOREANUL și pe Google News!