Activitatea Curții de Apel Oradea a înregistrat indicativul „foarte eficient” anul trecut, potrivit raportului de activitate pe anul 2019 al Curții și al celor 10 instanțe arondate, dar publicității într-o formă extrem de lapidară, după 4 zile de la ședința de bilanț, desfășurată vineri.

Potrivit datelor statistice, volumul total de activitate al Curții de Apel Oradea și al instanțelor din circumscripția acesteia, pe anul 2019, a fost de 109.051 de dosare, ”în ușoară scădere” față de anul anterior, fără însă a se prezenta date comparative.

Au fost soluționate în total un număr de 80.056 dosare, din care 39.843 în materie civilă, 17.412 dosare în materie penală și 7944 dosare în materia litigiilor cu profesioniști, diferența fiind reprezentată de cauze înregistrate în materia litigiilor de muncă, asigurări sociale, minori și familie și falimente.

Raportat la anul anterior, volumul de activitate al judecătoriilor din circumscripție a înregistrat o ”ușoară creștere”, în timp ce volumul de activitate de la Tribunalul Bihor, Tribunalul Satu Mare și Curtea de Apel Oradea a fost într-o ”ușoară scădere”, mai spune comunicatul.

Strict la nivelul Curții de Apel Oradea, în 2019 s-au aflat pe rol 6.073 dosare, din care nou intrate 4.547. Au fost soluționate în total 4690 dosare, din care 1.423 dosare în materie civilă, 2.012 dosare în materia contenciosului administrativ și litigii cu profesioniști și 1.255 dosare în materie penală.

”Potrivit indicatorilor STATIS, activitatea Curții de Apel Oradea a înregistrat indicativul „foarte eficient”, iar indicele de desființare al hotărârilor pronunțate la nivelul Curții de Apel Oradea a fost unul foarte scăzut de 0,8 % din totalul hotărârilor pronunțate”, arată instanța.

În afara acestor aprecieri generale, comunicatul nu oferă, însă, niciun alt parametru cantitativ sau calitativ cu privire la munca judecătorilor, cum ar fi: indicele de operativitate în soluționarea dosarelor, durata medie de soluționare a proceselor, durata de redactare a hotărârilor judecătorești, încărcătura de dosare pe judecător. Toți acești indicatori, dar și alții, sunt evaluați distinct în termeni de calitate și eficiență, dar concluziile nu sunt communicate publicului care beneficiază de serviciile justiției.