Cu o valoare estimată de 1,32 miliarde de euro, producătorul auto Dacia este cel mai valoros brand românesc, după cum arată un studiu de specialitate făcut asupra mărcilor din ţara noastră, intitulat BrandFinance 2019.

Potrivit startupcafe.ro, Dacia îşi menţine poziţia de lider pentru al treilea an la rând şi este şi unul dintre puţinele branduri româneşti prezente în clasamentele globale, fiind clasată pe locul 59 în clasamentul Brand Finance Auto 100 pe anul 2019.

Topul mărcilor româneşti este continuat de eMag (584 milioane euro), Dedeman (405 milioane euro), Petrom (289 milioane de euro), Banca Transilvania (208 milioane de euro).

Firma orădeanului Zoltan Teszari, RCS&RDS, se regăseşte în clasament pe locul 6, cu o valoare estimată de 203 milioane de euro, o creştere cu 9% faţă de anul precedent. Topul este continuat de BRD, Bitdefender, Rompetrol şi Electrica.

Brand Finance este o firmă globală specializată în consultanţa de evaluare şi strategie de brand.