Dacia-Renault a fost nominalizată de asociaţia ecologistă "Les Amis de la Terre" la unul dintre premiile Pinocchio acordate companiilor care se pretind mai prietenoase cu mediul decât sunt în realitate.

Şi asta din cauza unei reclame la Duster, în care producătorul susţine că maşina este prietenoasă cu mediul, ceea ce induce clientul în eroare, deoarece emisiile de CO2 sunt, de fapt, peste medie la motorizările pe benzină.

Într-adevăr, Duster are emisii mai scăzute comparativ cu alte SUV-uri, dar asociaţiile din domeniul publicităţii au cerut totuşi ca producătorul Renault să retragă reclama.

Alături de Dacia-Renault mai este nominalizată la această categorie şi compania Orange, iar câştigătorul va fi ales pe 9 noiembrie.

Premiul îşi propune practic să scoată în evidenţă faptul că există companii care sunt mult mai puţin "verzi" decât se pretind. Renault a mai câştigat categoria cu un alt SUV, Koleos, şi cu spotul publicitar "Himalaya".