Cazinourile VR sunt adesea văzute ca ultima noutate în materie de jocuri de noroc digitale, însă, în ciuda inovaţiei lor, acestea nu au câştigat încă interesul publicului. Deşi poate părea ciudat, în prezent nu există foarte mulţi jucători care să aleagă această formă de divertisment, iar acest lucru poate fi explicat foarte uşor dacă analizăm gamblingul axat pe realitatea virtuală din perspectiva demografică şi tehnologică.
VR-ul nu este încă popular
Prima problemă când vine vorba de promovarea jocurilor de noroc axate pe realitatea virtuală sunt componentele hardware. Consumatorii nu se arată prea interesaţi de această formă de divertisment, iar asta se datorează a două motive aflate în strânsă legătură. Primul: companiile VR au tendinţa să se adreseze doar pieţei de jocuri, dezvoltând destul de puţine produse dedicate şi pieţei gamblingului. Astăzi, jocurile au devenit o preferinţă în rândul populaţiei, motiv pentru care dezvoltatorii de astfel de produse au exploatat această ramură, fără a mai acorda prea multă atenţie şi celor conexe.
Al doilea motiv este lipsa de interes a jucătorilor de cazino pentru această formă de distracţie. VR-ul vine cu ceva complet nou, însă publicul actual nu este încă pregătit să consume acest tip de jocuri de noroc. Din lipsă de aparatură, din lipsă de cunoştinţe tehnologice sau din simpla afinitate faţă de formele clasice de joc, generaţiile actuale de jucători nu se simt aproape deloc atrase de inovaţiile gamblingului online. Odată cu apariţia operatorilor şi în mediul digital, jucătorii au primit acces la o sumedenie de cazinouri online romanesti sau chiar şi străine, care le pun la dispoziţie o gamă amplă de titluri şi de experienţe de joc, suficiente cât să le acopere nevoile de divertisment.
Jocurile de noroc online încă sunt mult mai accesibile
Jocurile de noroc online sunt încă cea mai populară şi convenabilă formă de gambling. Jocurile de noroc sunt disponibile şi pe internet de mai bine de două decenii, timp care a permis generaţiilor vechi de jucători să se adapteze tehnologiei şi să se familiarizeze cu divertismentul online. Din acest motiv, industria jocurilor de noroc a înregistrat o evoluţie spectaculoasă şi se bucură de o popularitate în plină creştere.
În prezent, există mii de jocuri, accesibile oricărui jucător, prin simpla înregistrare pe platforma digitală a unui operator licenţiat. Din păcate, acest lucru nu este valabil şi pentru jocurile de noroc bazate pe realitatea virtuală, fapt care explică reticenţa jucătorilor. La fel ca în industria jocurilor video, clienţilor le sunt de ajuns variantele actuale de sloturi sau jocuri de masă online şi nu se arată dornici să dezvolte o pasiune pentru produsele VR prea curând.
Problema cu VR-ul
Jocurile video, în forma lor actuală, şi jocurile de noroc online au ţinut constant pasul cu evoluţiile tehnologice, însă avantajul acestor două forme de divertisment, spre deosebire de opţiunile VR, este că acestea nu necesită achiziţionarea de accesorii speciale, fiind disponibile atât pe console de joc dedicate, cât şi pe dispozitivele clasice pe care orice utilizator le deţine.
Un alt avantaj al jocurilor online tradiţionale este portabilitatea. Nefiind nevoie ca utilizatorul să se conecteze la o pereche de ochelari speciali sau la alte dispozitive suplimentare pentru a se bucura de o experienţă de joc cât mai palpitantă şi mai satisfăcătoare, jucătorii vor opta fără îndoială pentru variantele de joc precum gamblingul pe mobil.
Într-adevăr, nimic nu se compară cu grafica impecabilă a titlurilor VR şi cu senzaţia de joc autentic pe care acestea îl oferă jucătorilor, însă clienţii cazinourilor online nu sunt dornici să investească în aparatură dedicată şi îşi doresc să îşi poată satisface setea de joc şi atunci când se află în deplasare, în pauza de masă la lucru sau în alte contexte în care nu dispun decât de propriul telefon.
Număr redus de titluri de joc
Puţine site-uri de jocuri de noroc oferă şi variante de joc axate pe tehnologia realităţii virtuale. Cea mai mare promovare a gamblingului VR a avut loc în anul 2012, însă în ciuda eforturilor de marketing, aceasta nu a prins prea bine la public. Un alt punct de reper demn de menţionat este şi anul 2015 când SlotsMillions şi-a lansat prima experienţă de cazinou VR, care, fiind un element de noutate, a stârnit interesul publicului pentru puţin timp, dar nu a reuşit să îi educe să devină consumatori fideli ai gamblingului VR.
Din păcate, această situaţie este încă de actualitate, chiar şi acum la ani buni distanţă. O altă încercare de promovare a jocurilor de noroc bazate pe realitatea virtuală a fost camera de poker VR online a operatorului PokerStars, însă nici aceasta nu s-a bucurat de succesul aşteptat deoarece generaţiile actuale de jucători de poker sunt pasionaţi mai mult de senzaţiile autentice şi de fiorii jocului într-un cazinou real, decât de inovaţiile tehnologice apărute în acest domeniu.
Dată fiind lipsa de interes a consumatorilor de gambling actuali, jocurile VR pur şi simplu nu sunt o industrie înfloritoare în prezent. Foarte puţine companii iau în calcul şi dezvoltarea experienţelor VR, iar atunci când o fac aleg să dezvolte alternative VR ale titlurilor deja existente, şi nu să creeze un produs cu totul nou.
Accesorii nu foarte practice
Ideea de realitate virtuală şi-a făcut apariţia în anii ’60 odată cu lansarea Senosrama şi a atins apogeul în aniii '80, motiv pentru care a reprezentat o temă majoră în filme precum Matrix sau romanele cyberpunk ale vremii. Însă această versiune a devenit doar o amintire din trecut.
VR-ul, în stadiul actual, seamănă mult cu Google Glass. A debutat ca un avans tehnologic remarcabil, însă uşor uşor a pierdut teren în faţa publicului şi cu atât mai mult în faţa operatorilor şi consumatorilor de produse de cazino. În prezent, jucătorii preferă fie să se bucure de gamblingul online clasic, fără a mai investi şi într-o pereche de ochelari VR, fie ar investi, dar se tem că nu se vor familiariza cu utilizarea acestora.
Motivele enumerate mai sus sunt doar câteva dintre cele invocate de jucătorii care nu se lasă ademeniţi de gamblingul VR. Această tendinţă nu este însă una definitivă, iar viitorul cazinourilor poate rezerva o evoluţie spectaculoasă şi pentru jocurile de noroc bazate pe realitatea virtuală, mai ales că de la an la an apar noi generaţii de jucători de casino, mult mai familiarizaţi cu produsele tehnologice.
(advertorial)