Producătorii de băuturi spirtoase din localitatea Vetren dol, se pregătesc să scoată un nou brand de rachiu, denumit 'Schengenka' în onoarea aderării Bulgariei la spaţiul european fără frontiere.

Rachiul Schengenka va fi de două feluri: de struguri şi de fructe. Acesta însă nu va fi de vânzare, ci va fi folosit numai pentru scopuri reprezentative şi pentru promovarea imaginii Bulgariei, susţin producătorii. Aceştia intenţionează să aprovizioneze cu 'Schengenka' restaurantele din staţiunile turistice din regiune ca băutura să fie gustată de turiştii străini care vizitează Bulgaria. Producătorii speră că băutura sa va fi apreciată şi de diplomaţii străini acreditaţi în Bulgaria.

În ciuda diferitelor speculaţii în ceea ce priveşte data aderării Bulgariei la Schengen, producătorii din Vetren dol cred că acesta va avea loc în toamna 2011, de aceea şi premiera noului brand de rachiu este prevăzută pentru luna septembrie 2011.