Înainte de a da un verdict referitor la moda orădeană, mă simt datoare să aştern motivele pentru care aş fi îndreptăţită să scriu despre două subiecte fascinante: beauty&fashion.

De nouă ani cochetez cu moda, iar elementele care ţin de stil, eleganţă şi frumuseţe şi-au făcut un loc din ce în ce mai mare în viaţa mea. Am învăţat că a da naştere unui outfit nu se rezumă la punerea laolaltă a unor simple obiecte vestimentare, ci presupune crearea unui tot unitar, caracterizat de armonie şi bun gust. Am avut norocul să pot "fura" meserie de la oameni care au în spate experienţe vaste şi am încorporat toate aceste lucruri în Beautify by Beatrice, primul blog de modă orădean care în numai şase luni are peste 30.000 de fani pe Facebook şi zilnic sute de vizitatori.

Cred că moda a avut un curs firesc în Oradea, iar locuitorii oraşului nostru s-au raportat cât de bine au putut la acest subiect, în limita resurselor pe care le-au avut la dispoziţie: buget, magazine existente ş.a.m.d.

Am apreciat întotdeauna că orădenii ştiu să se adapteze în funcţie de eveniment: dacă merg la teatru, ştiu că aici nu este permis să apari într-o ţinută altfel decât elegantă; dacă merg la nunţi, îşi aleg rochii decente şi cât se poate de fine, fără a epata; dacă merg la o simplă plimbare în oraş au grijă să scoată outfitul din zona banalului şi să îi adauge un element-surpriză, dar de bun gust, poate o eşarfă ori un colier-statement. Chiar zilele trecute am avut surpriza de a zări pe stradă o domnişoară îmbrăcată într-o rochie stil Audrey Hepburn care pedala cu nonşalanţă o bicicletă şic, cu un buchet de lavandă în coşul din faţă.

Elementele interzise (ciocate, colanţi foarte mulaţi pe o siluetă departe de perfecţiune, pantofi cu bot mult prea ascuţit, tricouri cu imprimeuri dizgraţioase) apar din ce în ce mai rar pe străzile noastre, fiind înlocuite de bun gust şi discreţie.

Afirm cu optimism că suntem pe drumul cel bun. Mi-ar plăcea ca orădenii să aibă mai mult curaj şi să preia câte puţin din diversitatea Bucureştiului, efervescenţa Parisului şi creativitatea Berlinului... Nu de alta, dar să avem cât mai mult material de street-style!

Beatrice Szuhai
Responsabil marketing Lotus Center