Sediul Detaşamentului 2 de Pompieri Oradea a fost complet renovat, în cadrul unui proiect finanţat prin Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă (PNRR), în valoare de aproape 6 milioane de lei. Lucrările de modernizare au adus îmbunătăţiri importante, printre care un sistem de eliminare a gazelor în garaje, o dotare unică pentru subunităţile din judeţul Bihor. 

Generalul de brigadă Sorin Caba, şeful ISU Bihor, a explicat marți în cadrul unei conferinţe de presă că proiectul a fost gândit pentru a le oferi pompierilor condiţii mai bune de muncă şi a creşte eficienţa energetică a clădirii.

„Ce am urmărit prin acest proiect finanţat prin PNRR a fost să creştem calitatea muncii, evident prin creşterea calităţii condiţiilor", a spus Caba. „În acest scop a fost ales Detaşamentul 2, din considerentul relevanţei lui în raport cu misiunea pe care colegii mei o au la nivel judeţean şi bineînţeles la nivelul municipiului”, a adăugat el. 

Ce s-a schimbat la sediu

Pe lângă lucrările de izolaţie termică şi modernizarea instalaţiilor electrice şi de iluminat, clădirea care măsoară peste două mii de metri pătraţi desfăşuraţi beneficiază acum de un sistem de încălzire nou şi de panouri fotovoltaice, pentru un consum mai redus de energie. 

Cele cinci garaje modernizate şi ele sunt dotate cu sistem de eliminare a gazelor emise de autospecialele subunităţii, unele dintre acestea trebuind să rămână pornite mai mult timp, pentru a fi pregătite de intervenție. „Este vorba despre o clădire administrativă care presupune şi garaje şi aici avem un element de noutate pentru judeţul nostru pentru că este prima subunitate care beneficiază de un sistem de exhaustoare la nivelul garajelor”, a precizat generalul Sorin Caba.

Lucrările realizate de SC Sandorlukas Construct au început în septembrie 2023 şi s-au încheiat în octombrie 2024, cu semnarea recepţiei pe 8 noiembrie. „Munca a început (n.r. la realizarea proiectului) undeva în vara anului 2022 şi se va finaliza la finele acestui an, asta referitor la proiect. Din perspectiva lucrărilor efective, munca s-a încheiat, iar săptămâna trecută, pe data de 8 noiembrie, a fost semnat procesul verbal de recepţie”, a menţionat şeful ISU Bihor.

La finalul declaraţiilor generalului Caba, jurnaliştii au făcut un tur al clădirii alături de comandantul Detaşamentului 2, maior Paul Radu şi locţiitor comandant, maior Ardelean Bogdan, care au prezentat spaţiile încă goale ale clădirii, partea de mobilare şi relocare efectivă a pompierilor urmând să aibă loc până la finalul acestui an.

Valoarea totală a proeictului a fost de 5.957.569,13 lei, valoare integral eligibilă din fondurile P.N.R.R.

Pompierii au eliberat clădirea

Pentru a permite desfăşurarea lucrărilor, pompierii au eliberat clădirea principală în luna februarie, mutându-se într-un spaţiu temporar din curtea detaşamentului, adaptat special pentru a răspunde nevoilor de bază pe perioada renovărilor.

„Din februarie, colegii noştri s-au mutat în spaţiul administrativ rămas disponibil în partea din spate a curţii, am reamenajat complet spaţiile de acolo şi le-am adaptat la minimul necesar împreună cu garajul mare pe care îl aveam şi am eliberat complet clădirea, deci din februarie s-a putut intra peste tot şi aşa ritmul lucrărilor a crescut”, a explicat Caba.

Inspectoratul are şi alte planuri de modernizare, inclusiv reconstrucția subunității de la Salonta şi instalarea a cinci sisteme fotovoltaice pentru subunităţi din judeţ, dar și să realizeze încă două puncte de lucru în județ. 

Urmăriți BIHOREANUL și pe Google News!