Programată la o oră nepotrivită, mai exact la ora 10, dezbaterea publică organizată pe marginea regulamentului de funcţionare a parcării supraterane din strada Tribunalului a adunat doar patru cetăţeni, mai exact trei PSD-işti, Emilian Pavel, preşedintele TSD Bihor, Liviu Sabău-Popa, preşedintele TSD Oradea, respectiv încă un membru al filialei judeţene şi consilierul local PNL Lucian Popa.
Tot atâţia au fost şi reprezentanţii Primăriei: şeful Administraţiei Imobiliare Oradea, Cristian Beltechi, directorii adjuncţi Claudia Purde şi Cristian Popescu, respectiv Ionuţ Şimon, şeful Serviciului Parcări. Lor li s-a alăturat la un moment dat, dar pentru scurt timp, şi secretarul Consiliului Local, Ionel Vila.
Dezbaterea, urmărită din sală şi de trei jurnalişti, a început cu contre între PSD-işti şi angajaţii AIO, după ce primii au acuzat funcţionarii că au modificat proiectul regulamentului joi, cu o zi înainte de dezbatere, dar i-au lăsat acelaşi număr de înregistrare şi nu au anunţat în niciun fel modificările făcute.
Liviu Sabău şi Emilian Pavel au caracterizat acest lucru drept "ilegal" şi "fals în acte". Cristian Beltechi şi Ionel Vila au încercat să le explice acestora că o propunere de regulament poate fi modificată pe parcursul celor 30 de zile în care este supusă dezbaterii publice şi că modificările în acest caz au fost făcute în urma discuţiilor avute pe tema parcării supraterane cu Prefectura Bihor.
Printre schimbările făcute se numără reducerea tarifului pe care orădenii îl vor plăti în cazul în care îşi pierd tichetul de parcare de la 50 la 15 lei, lucru pe care cei prezenţi la dezbatere l-au apreciat. În schimb, PSD-iştii au avut mai multe nemulţumiri şi propuneri pentru modificarea regulamentului.
Printre acestea s-au numărat scoaterea articolului potrivit căruia maşinile cu inscripţia "De vânzare" nu pot fi lăsate în parcarea supraetajată, precum şi a articolelor care prevăd sancţionarea celor care circulă cu mai mult de 5 km pe oră, respectiv nu păstrează distanţa de 2 metri între maşini. "Dacă acest lucru e prevăzut oricum în Codul Rutier, va fi sancţionat de Poliţie. Are AIO oameni care pot constata aceste fapte?", s-a întrebat Liviu Sabău.
De asemenea, PSD-iştii au cerut ca şi riveranii care conduc o maşină de firmă să-şi poată procura un abonament la preţ redus în parcarea din strada Tribunalului, lucru pe care reprezentanţii AIO l-au considerat inoportun. În plus, Sabău şi Pavel au propus introducerea unor variante de abonament pe semestru, trimestru şi an, care să fie reduse cu 5, 7,5, respectiv 10%.
O altă modificare sugerată de cei doi a fost amenajarea unui punct al Serviciului Parcări chiar în construcţia parcării supraetajate, unde şoferii să-şi poată face abonamente, respectiv plăti amenzi de parcare.
Regulamentul de funcţionare al parkingului din strada Tribunalului va fi supus votului Consiliului Local luni, în şedinţa ordinară. În varianta actuală, o oră de parcare va costa 1,5 lei, o zi 15 lei, iar un abonament lunar 130 lei.
Orădenii care locuiesc pe străzile din jurul parcării, delimitate de AIO, vor putea beneficia de un abonament preferenţial pentru riverani care va costa 50 lei.