Planul de Mobilitate Urbană Sustenabilă al OTL, realizat din fonduri nerambursabile, şi care cuprinde o serie de măsuri propuse pentru modernizarea şi eficientizarea transportului public din Oradea, nu a stârnit interesul orădenilor.

La dezbaterea publică organizată, luni seara, de la ora 17, în sala mare a Primăriei, pe marginea acestuia nu s-a prezentat niciun cetăţean doritor să se implice în discuţii, ci doar reprezentanţi ai OTL, ai Primăriei, inclusiv primarul Ilie Bolojan, şi ai presei.

Totuşi, pe parcurs, în sala mare au ajuns doi orădeni, unul pasionat de transportul public, care a vrut să le prezinte anumite cărţi pe această temă reprezentanţilor OTL, iar celălalt care dorea doar să felicite operatorul de transport şi municipalitatea pentru rastelele de biciclete amplasate în oraş.

Planul de Mobilitate Urbană Sustenabilă conţine mai multe măsuri, elaborate de Institutul de Cercetări în Transporturi din Bucureşti, care, puse în practică, ar schimba aproape radical transportul public din Oradea. Printre acestea se numără extinderea liniei de tramvai prin Ioşia, iar apoi, pe lângă Auchan, spre depoul OTL, interzicerea circulaţiei în Piaţa Unirii, cu excepţia autobuzelor, precum şi interzicerea accesului curselor din judeţ în perimetrul central al oraşului.

În cadrul discuţiei pe care a avut-o cu jurnaliştii în locul dezbaterii programate, primarul Ilie Bolojan a declarat că susţine aceste măsuri şi că ele urmează să fie prezentate înspre aprobare Consiliului Local cel mai probabil în luna noiembrie.

Citeşte ce alte măsuri conţine planul de mobilitate în articolul: Schimbare de macaz: OTL va propune Primăriei un plan menit să schimbe radical transportul public din Oradea