Volkswagen le-ar putea oferi o maşină nouă celor care au cumpărat unul dintre modelele cu dispozitive de trişare a testelor de poluare. Se pare că varianta este luată în calcul de companie, ai cărei reprezentanţi se află într-o mare dilemă: ce costă mai mult: lovitura de imagine sau înlocuirea maşinilor?

Potrivit Digi24.ro, ar fi vorba despre nu mai puţin de 11 milioane de Volkswagenuri! Maşini care nu sunt tocmai ieftine. Atât doar că şi "pata de pe blazon" costă bani, pe unele pieţe scandalul emisiilor fiind vizibile în cifrele de vânzări.

Potrivit Bloomberg, reprezentanţii la vârf ai companiei discută diferite strategii de curăţenie, dar cele eficiente costă mulţi bani. Pe lângă înlocuirea maşinilor afectate, se analizează totuşi soluţia modificărilor tehnice. Doar că şi acestea pot costa de la 20 de euro pe maşină, în cazul celor mai simple intervenţii, până la 10.000 de euro, ceea ce ar umfla teribil costurile pentru Volkswagen.

Producătorul ar putea decide să instaleze catalizatoare mai mari pe maşinile grupului echipate cu motoarele 1.2 TDI şi 1.6 TDI. Celelalte, care au motoare de 2 litri, vin deja cu un rezervor cu soluţie AdBlue care neutralizează emisiile de oxizi de azot. Fără softul care decuplează controlul emisiilor în condiţii reale de drum, şoferii ar trebui pur şi simplu să umple mai des acest rezervor cu substanţa respectivă. Rezolvarea problemei însă pică în spatele consumatorilor, iar Volkswagen nu îşi permite să-i mai supere. Trebuie găsită o soluţie satisfăcătoare pentru clienţi, fiindcă deja aceştia încep să evite Volkswagen. Deşi scandalul emisiilor abia a izbucnit, pe piaţa sud-coreeană vânzările au scăzut în septembrie cu 7,8%, arată Digi24.ro.

Soluţiile însă ar putea fi diferite de la o piaţă la alta. 7 octombrie este termenul limită la care Volkswagen trebuie să anunţe măsurile luate în Germania, dar o altă strategie poate fi aplicată în Statele Unite, de pildă, unde Volkswagen ar putea opta pentru soluţia scumpă de înlocuire a maşinilor tocmai pentru a nu îşi periclita şi mai tare cota de piaţă deja mică. 

În Europa au fost vândute 8 milioane de maşini cu probleme, iar o campanie scumpă de rechemări poate destabiliza puternic finanţele companiei. Noul director general a anunţat deja uriaşe de investiţii, subliniind că acestea vor fi dureroase, inclusiv cu schimbări în rândul salariaţilor.