De la începutul lunii ianuarie, când sistemul e-ticketing a fost lansat pe tramvaiele şi autobuzele OTL, peste 5.000 de elevi şi studenţi şi-au făcut abonamente, adică circa 40% din media lunară de 12-13.000.

Iniţial această opţiune le-a fost pusă la dispoziţie doar lor, conducerea OTL apreciind că tinerii sunt mai deschişi la schimbare şi vor testa noul sistem. Începând cu 4 martie, şi orădenii care au abonamente la preţ întreg le vor putea schimba pe cele din hârtie cu carduri electronice.

Fiindcă această categorie nu beneficiază de vreo facilitate din partea municipalităţii, orădenii care au abonamente la preţ întreg nu sunt obligaţi să-şi personalizeze cu poză abonamentul. "Noi nu-i obligăm, însă ar fi indicat să-şi personalizeze abonamentul. Altfel, în regulamentul de funcţionare al sistemului e-ticketing se specifică faptul că abonamentele fără poză sunt valabile doar dacă persoana prezintă şi un buletin", a declarat, joi, directorul OTL Csuzi Istvan.

Cei care doresc să-şi personalizeze cardurile pot merge la trei puncte anume create din oraş: punctul de vânzare din Real 1, la sediul OTL şi la chioşcul de la intrarea în mallul Lotus Center. Abonamentele la preţ întreg fără poză se pot comanda de la orice chioşc de bilete din oraş, în timp ce cardurile de tip "portofel electronic", adică reîncărcabile, se pot cumpăra pe loc.

Csuzi Istvan a anunţat tot joi că, de la 1 mai, şi pensionarii, care beneficiază de gratuitate la OTL, vor putea să-şi facă abonamentele pe card electronic.

Referitor la anumite plângeri din partea călătorilor care au avut probleme cu noul sistem, directorul economic al instituţiei, Ioan Purge, a declarat că acestea se remediază pe măsură ce sunt sesizate. "Sistemul nu funcţionează încă perfect. Sunt unele probleme din cauza controlorilor noştri, altele cu validatoarele, însă, sisemul este încă la început", a explicat Ioan Purge.

În aceeaşi conferinţă, acesta a precizat şi că OTL pregăteşte o licitaţie pentru încheierea unui contract cu un operator care să susţină un sistem de plată a unei călătorii prin SMS. Cum, însă, se află încă la faza de proiect, reprezentanţii operatorului de transport în comun nu au dat mai multe detalii în acest sens.