Aleşii orădenilor şi-au dat acordul, vineri, pentru construirea unei grădini publice pe Dealul Ciuperca, cu bani europeni. Ideea prezentată încă din 2012 prevedea că pe deal va curge o cascadă în trepte, pe lângă o podgorie şi o plantaţie de arbori giganţi, însă Primăria a renunţat la aceste planuri, din raţiuni financiare. Dealul Ciuperca rămâne doar cu alei de promenadă, verdeaţă, un amfiteatru şi o cafenea.

Prea scump

Hotărârea luată de consilierii locali prevede că pe Dealul Ciuperca se va amenaja o grădină publică mult mai simplă faţă de ce propunea studiul de fezabilitate. Dacă iniţial cuprindea o cascadă în trepte, un lac de nuferi, o exploataţie viticolă de 9.000 de metri pătraţi sau plantaţii de arbori sequoia gigant şi ginkgo biloba, în proiectul final aceste elemente nu se mai regăsesc. "La fântânile arteziene s-a renunţat datorită lucrărilor de consolidare pe care le implică problemele de stabilitate ale terenului", a explicat viceprimarul Mircea Mălan. Dacă Primăria trebuia să facă şi aceste lucrări, proiectul ar fi costat şi mai mult.

În locul podgoriei de 9.000 mp, Primăria va planta doar câţiva butuci, pe motiv că nu are personal de specialitate pentru îngrijirea viei, iar în locul arborilor-gigant vor răsări copaci mai mici, din acelaşi motiv al stabilităţii dealului. Inclusiv amfiteatrul amenajat de-a lungul aleii principale a intrat la apă: în loc de 240 de locuri, el va avea o capacitate de 130.

Cine întreţine?

Singura noutate în plus a proiectului este că, pe lângă centrul de informare turistică din studiul iniţial, s-a strecurat şi un punct de alimentaţie publică, o cafenea sau un bar. "Fie vom da în administrare în întregime Dealul Ciuperca, inclusiv localul, ceea ce ridică unele riscuri legate de întreţinerea lui, fie vom da spre administrare doar partea de alimentaţie publică şi de întreţinere ne vom ocupa noi", a spus Mălan.

Potrivit proiectului, accesul la viitoarea grădină publică se va face pe pasarela CFR de peste linia ferată, la capătul căreia va fi amenajată o trecere de pietoni peste viitorul drum rapid.