După ce în ultimii trei ani a funcţionat într-un spaţiu ultracentral pentru care Consiliul Judeţean Bihor plătea lunar o chirie de câteva mii de euro, Direcţia Arhitectului Şef al judeţului se mută din sediul actual, pentru care se plătea o chirie de câteva mii de euro lunar. Din cauza mutării, săptămâna următoare Direcţia ar putea funcţiona "cu perturbări", anunţă CJ Bihor.
"În săptămâna 22 - 26 februarie 2021, serviciile Direcţiei Arhitect Şef din cadrul aparatului de specialitate al Consiliului Judeţean Bihor vor funcţiona cu perturbări din cauza faptului că are loc mutarea componentelor hardware de la actualul sediu din strada Gheorghe Dima nr. 3 la viitorul sediu din strada Armatei Române nr. 1. Ne cerem scuze cetăţenilor pentru neplăcerile cauzate", a informat, vineri, CJ Bihor printr-un comunicat de presă.
Potrivit acestuia, Direcţia Arhitectului Şef va începe să funcţioneze la noul sediu din strada Armatei Române nr. 1, în clădirea Muzeului Ţării Crişurilor, cu începere din data de 1 martie. Accesul se va face pe partea cu Biblioteca Judeţeană Gheorghe Şincai, precizează comunicatul CJ Bihor.
Tot de la începutul lunii martie, mai arată acesta, va fi eficientizată relaţia cu cetăţenii, astfel încât timpii pentru eliberarea documentelor să fie considerabil reduşi.
Prin urmare, eliberarea certificatelor de urbanism se va face în termen de 5 zile lucrătoare (dacă avizele primarilor sunt emise în 48 de ore), în timp ce pentru eliberarea autorizaţiilor de construire noul termen va fi de 10 zile lucrătoare, cu posibilitatea de a fi redus la 5 zile în schimbul unei taxe de urgenţă de maximum 300 lei (în funcţie de tipul construcţiei această taxă de urgenţă va fi diferenţiată). Până acum, termenul de soluţionare a cererilor a fost de peste o lună.
La noul sediu se vor înregistra şi documentele, în condiţiile în care în prezent cetăţenii sunt nevoiţi să se prezinte la sediul Consiliului Judeţean Bihor pentru a primi numere de înregistrare pentru documentele solicitate, iar mai apoi poate să le depună la sediul Direcţiei Arhitect Şef. De asemenea, taxele vor putea fi plătite tot la noul sediu, cu numerar sau cu cardul bancar.