Anunţată cu tam-tam, cursa privată Oradea - Aeroportul Debreţin, care costă doar 6 euro (din 18 aprilie, preţul va fi mărit la 7 euro), pare să aibă probleme de legalitate. Directorul OTL, Csuzi Istvan, a prezentat, marţi, o adresă a Ministerului Transporturilor în care se precizează că firma în cauză, SC Otgabi Impex SRL, nu are autorizaţie de transport internaţional de persoane pe servicii regulate pe ruta Oradea-Debreţin.

"Concurenţă neloială"

Csuzi a pomenit despre această situaţie în cadrul unei conferinţe de presă de preluare a viitoarei autogări Decebal. "Presa răsună acum de un transport internaţional Oradea - Aeroportul Debreţin, care, e adevărat, este binevenit. Singura problemă este cea de legalitate. Şi vorbim pe hârtii. Firma respectivă (n.r. - SC Otgabi Impex SRL) nu are nicio licenţă de transport internaţional", a spus Csuzi Istvan, prezentând presei un răspuns oficial al Ministerului Transportului în acest sens.

Potrivit documentului, "SC Otgani Impex SRL nu deţine autorizaţie de transport internaţional de persoane pe prin servicii regulate pe traseul Oradea (RO) – Debrecen (H)". Răspunsul a fost trimis la solicitarea Asociaţiei de Dezvoltare Intercomunitară Transregio.

"Orice alte comentarii sunt de prisos. Eu zic că, dacă facem concurenţă, atunci să fie loială", a afirmat Csuzi Istvan, amintind că societatea pe care o conduce "s-a luptat şase luni de zile pentru licenţele cursei Oradea – Biharkeresztes". "Simţim că această concurenţă neloială ne ia din clienţi", a adăugat acesta.

Totodată, Csuzi a mai subliniat că cursele private Oradea - Aeroportul Debreţin opresc fără aprobare în staţiile OTL de la Gara Centrală şi din zona blocurilor zig-zag de pe bulevardul Dacia.

Pentru toată lumea

BIHOREANUL i-a contactat pe reprezentanţii Deb-Ora Transfer, operat de SC Otgabi Impex SRL, pentru a le cere clarificări în privinţa legalităţii curselor de transfer spre şi de la Aeroportul Debreţin.

"Noi nu avem o cursă regulată, ci doar un transfer spre Aeroportul Debreţin. Domnul administrator de la firma Otgabi SRL s-a interesat la Registrul Auto Român şi i s-a spus că, în cazul în care avem contract cu entitatea pentru care facem acest transfer (n.r. Aeroportul Debreţin) nu se consideră cursă regulată", a spus Kiraly Csaba, unul dintre oamenii de contact ai Deb-Ora Transfer. Acesta, însă, a subliniat că nu se poate pronunţa în numele firmei SC Otgabi Impex şi a precizat că va reveni cu un răspuns oficial.

Chiar dacă reprezentanţii transportatorului susţin acum că fac doar transfer spre Aeroport, ei se contrazic singuri prin comunicatele pe care le-au transmis presei din Bihor, în care-şi promovează serviciile. "(…) Oricine călătoreşte între cele două municipii (n.r. Oradea şi Debreţin) poate să apeleze la serviciile noastre. (…) Aprox. 15% dintre pasageri se folosesc de Deboratransfer pentru a circula între cele două oraşe, fără zboruri de pe aeroport", se arată în cel mai recent material de presă, de săptămâna trecută, al Deb-Ora Transfer. De altfel, şi pe site-ul oficial al cursei aceasta este anunţată drept o cursă "Oradea – Debrecen".

Ulterior, pentru BIHOREANUL, Csuzi Istvan a explicat că în legislaţia românească nu există termenul "cursă de transfer". "În România există curse regulate, regulate speciale şi curse ocazionale. Pentru primele două tipuri, dacă cursele sunt transfrontaliere, operatorul trebuie să aibă autorizaţie pe ruta respectivă de la ministerele transporturilor din cele două ţări", a precizat acesta.

Citeşte şi: "Veniţi la noi!": Debreţinul îşi promovează tot mai agresiv ofertele în Oradea (FOTO)