Nu mai puţin de 1.644 de persoane şi-au pierdut viaţa anul trecut pe şoselele din România, iar în top 3 cele mai periculoase drumuri din ţară se numără şi DN 1 Oradea-Bucureşti, locul 1 în ce priveşte numărul de accidente - 160 - şi locul 2 la numărul de morţi, 54.

Potrivit unui comunicat al Poliţiei Române, citat de presa centrală, pe lângă drumul ce leagă Oradea de Capitală, în top 3 se mai află DN2 Bucureşti - Suceava - Siret, principala rută care asigură legătura Capitalei cu judeţele din Moldova, care a înregistrat 147 de accidente şi cei mai mulţi morţi - 67 la număr - şi DN6 Bucureşti - Craiova - Timişoara, unde în 2020 au fost 110 accidente şi 49 de morţi.

"Cele trei artere sunt printre cele mai lungi, fac legătura cu principalele vămi şi au trafic intens. Principalele cauze sunt viteza excesivă, traversarea neregulamentară iar pe locul 3 indisciplina bicicliştilor", se arată în informare.

Potrivit Digi24.ro, majoritatea accidentelor mortale s-au petrecut pe şosele care nu sunt dublate de autostradă, nemodernizate şi fără centuri ocolitoare.

Site-ul Romania-actualitati.ro arată că pe cele trei şosele naţionale s-au produs 10% din accidentele mortale din toată ţara.

Deşi există o scădere de 12% a accidentelor mortale faţă de 2019, aceasta este influenţată de faptul că românii au circulat mai puţin în 2020 din cauza restricţiilor impuse de pandemia Covid. 

În ce priveşte judeţul Bihor, statisticile poliţiştilor arată că anul trecut în judeţ s-a înregistrat o scădere cu 40% a numărului de accidente rutiere grave, o scădere cu 32% a numărului de persoane decedate şi o diminuare cu 38% a numărului persoanelor rănite grav în urma accidentelor rutiere.

Pe de altă parte, potrivit unor statistici din 2019 publicate de Comisia Europeană, în timp ce drumurile din Europa sunt cele mai sigure din lume, cu o medie de 51 de accidente mortale la un milion de locuitori, România este pe ultimul loc în UE la acest indicator. Asta, în condiţiile în care în 2019 ţara noastră a avut cea mai mare rată a accidentelor mortale din UE (96 de accidente mortale la un milion de locuitori, aproape dublu faţă de media din UE).