Activitatea seismică din sudul României a făcut autoritățile și opinia publică să acorde atenție problemelor de consolidare a clădirilor publice, iar Ministerul Educației a publicat, în premieră, o listă care detaliază situația din școli și grădinițe.

Potrivit unui comunicat de presă, Ministerul Educației va publica, în fiecare zi de vineri, lista cu clădirile unităților de învățământ încadrate sau neîncadrate într-o clasă de risc seismic.

Prima listă, publicată deja, cuprinde 45 de clădiri ale unor unități de învățământ din toată țara care sunt în clasa de risc seismic I, adică în pericol iminent în cazul unui cutremur.

Pentru județul Bihor, datele Ministerului Educației arată că majoritatea covârșitoare a clădirilor școlare nu au fost expertizate tehnic privind riscul la cutremur.

De pildă, în Oradea, doar două școli și două grădinițe își cunosc clasa de risc seismic, fiind vorba de Colegiul Național Iosif Vulcan (risc seismic III), Liceul Teoretic Ady Endre (risc seismic III) și grădinițele „Joyful Learning” (instituție privată, cu riscul seismic IV) și GPP nr. 2 Oradea (risc seismic IV).

A fost expertizat și Palatul Copiilor Oradea, care este inclus în clasa de risc seismic II.

În total, conform listei publicate de Ministerul Educației, în Bihor au fost supuse expertizei tehnice de încadrare în clasa seismică 70 de clădiri de învățământ, care aparțin unui număr de 31 de unități. Printre ele se numără Colegiul Tehnic Alexandru Roman Aleșd (clasa IV), Liceul Tehnologic Agroindustrial Tamasi Aron Borș (clasa IV), Școala Gimnazială nr. 1 Diosig (clasa IV), Colegiul Național Teodor Neș Salonta (clasa III).

Ministerul a precizat însă că datele sunt colectate din Sistemul Informatic Integrat al Învățământului din România și ar putea să nu fie actualizate.

„Facem, totodată, un apel la autoritățile publice locale, în calitate de administratori ai clădirilor, să pună la dispoziția unităților de învățământ, acolo unde există, actele oficiale care atestă o situație distinctă față de informațiile din SIIIR, pentru corecta informare atât a comunității educaționale, cât și a opiniei publice”, a transmis Ministerul Educației.

De altfel, șeful Inspectoratului Școlar Județean Bihor, Horea Abrudan, a declarat joi, într-o conferință de presă, că în județ au fost expertizate doar 46 de clădiri de învățământ, din totalul de 1.110.

Obligația realizării expertizei, conform legislației în vigoare, o are proprietarul clădirii, în cazul unităților de învățământ fiind vorba, de regulă, despre primării.

Urmăriți BIHOREANUL și pe Google News!