Două reclame ale brandului Zara au fost interzise de Autoritatea pentru Standardele Publicității din Marea Britanie (The Advertising Standards Authority - ASA), pentru că modelele din imagini aveau o înfățișare „nesănătos de slabă”, scrie BBC.

Potrivit organismului de supraveghere, în una dintre reclame (foto dreapta), umbrele erau folosite astfel încât picioarele modelului să pară „vizibil subțiri”, poziția brațelor și a coatelor ar fi făcut ca modelul să pară cu corpul „disproporționat”, iar o coafură cu părul strâns în coc dădea impresia că modelul este extrem de slab.

În cealaltă imagine (foto stânga) care promova o cămașă, ASA a considerat că tăietura adâncă a produsului și poziția modelului scoteau în evidență „claviculele proeminente”.

ASA a decis că reclamele trebuie retrase și să nu mai apară în forma actuală, că au fost „iresponsabile” și au cerut ca firma Zara să se asigure că toate imaginile sale sunt „pregătite în mod responsabil”, conform aceleiași surse, citate de tvrinfo.ro.

Ca urmare, Zara a retras reclamele și a precizat că imaginile nu au fost modificate decât prin „ajustări minore de lumină și culoare”, iar ambele modele implicate aveau certificate medicale care atestau starea lor bună de sănătate la momentul realizării fotografiilor.

Compania a transmis că respectă recomandarea nr. 3 a raportului „Fashioning a Healthy Future”, publicat în 2007 de UK Model Health Inquiry, care prevede, printre altele, ca modelele „să furnizeze un certificat medical de sănătate eliberat de medici cu expertiză în tulburările alimentare”.

Decizia vine după ce, în acest an, ASA a mai interzis din aceleași motive - modele considerate prea slabe - reclame ale altor branduri, cum ar fi Marks & Spencer sau Next.

Urmăriți BIHOREANUL și pe Google News!