Regulamentul de salubritate al Oradiei stabileşte în secţiunea a 2-a drepturile şi obligaţiile utilizatorilor serviciului de salubritate, adică ale orădenilor, indiferent că sunt persoane fizice, juridice sau asociaţii de proprietari.

Primul drept este cel de acces şi de utilizare a serviciului de salubrizare, în limita contractului semnat. Alte drepturi pe care le au orădenii sunt de a sesiza orice deficienţe, de a face propuneri vizând înlăturarea acestora, precum şi pentru îmbunătăţirea activităţii şi creşterea calităţii serviciului, dar şi de a primi un răspuns în maxim 30 de zile. De asemenea, orădenii au dreptul de a fi consultaţi când se iau decizii privind salubrizarea, precum şi de a fi dotaţi de operator cu recipiente de precolectare.

În aceeaşi măsură, orădenii au şi obligaţii. Prima e cea de a respecta clauzele contractuale privind plata serviciilor, urmată de asigurarea accesului utilajelor de colectare la recipiente. O altă obligaţie este colectarea diferenţiată a deşeurilor reciclabile, la fel ca efectuarea deratizării şi dezinsecţiei.

Orădenii nu au voie să introducă în recipientele de precolectare deşeuri periculoase, toxice, explozive, resturi animaliere sau provenite din construcţii, din toaletarea arborilor sau din curăţarea spaţiilor verzi. Salubrizarea zonelor cuprinse între imobil şi limita carosabilului, precum şi cea a locurilor de parcare ţin tot de datoria orădenilor.