Oricât de deranjaţi ar fi bărbaţii, noul Golf seamănă mult cu femeia ideală: e o maşină frumoasă foc şi-n plus şi deşteaptă, şi devreme acasă, pentru că, da, este şi sprintenă, şi operativă.

Desemnat maşina anului 2013, în cadul ceremoniei de deschidere a Salonului Auto de la Geneva din luna martie, noul Golf s-a recreat din temelii, nu e un simplu "facelift" al variantei precedente. BIHOREANUL l-a testat la o plimbare prin oraş, urcând la volanul modelului Highline, care chiar îţi dă senzaţia de confort...

O maşină aleasă

De cum o priveşti, liniile fine, bine conturate ale maşinii îţi dau senzaţia de unicitate. Bine trasată şi echilibrată, precizia nemţească se vede cu ochiul liber pe caroserie - ca design, este cel mai reuşit dintre Golfuri.

Calitatea se simte încă de cum te aşezi. Reglabil atât pe lungime cât şi în înălţime, cu suport lombar ajustabil manual, scaunul se mulează perfect după şofer, iar cotiera chiar îţi dă senzaţia de relaxare la volan.

Nu trebuie să faci mişcări prea multe ca să te simţi în elementul tău când conduci. În volan (care e reglabil şi în profunzime şi în înălţime) ai toate comenzile utile, pentru muzică, computerul de bord sau telefon, iar schimbătorul de viteze (în 6 trepte) e mai sus comparativ cu alte modele şi e comod.

Rapid şi sileţios

Cu o viteză decentă de 50-70 km/h prin oraş, să te strecori prin traficul amiezii în toiul săptămânii e floare la ureche. Volanul e uimitor de fin. Atât de fin încât, la pornire, nici nu mai realizezi unde-ţi sunt roţile, deci atenţie la borduri!

Deşi n-ai zice, modelul de 1200 cmc, pe benzină, e "avion". În doar 5-6 secunde, ajungi lejer la 80 km/h, aşa că nu e greu să depăşeşti viteza legală fără să simţi. Funcţia turbo te face efectiv să uiţi că motorul e cam mic pentru "liniuţe".

Un şofer "tradiţional" n-are cum să nu fie surprins că frâna de mână e de fapt un buton, care se activează automat atunci când ai oprit la semafor şi pe care îl poţi activa atunci când ai oprit în pantă. Dacă pui frână brusc, avariile pornesc instant.

O altă chestie "cu schepsis" e atunci când stai la semafor şi iei piciorul de pe ambreiaj: motorul se opreşte şi intră în "stand by". Iar când ai apăsat din nou pedala, da, porneşte, fin. Motorul e atât de silenţios încât uneori nici nu îţi dai seama că ai pornit.

Maşina cu de toate

Având sub capotă 105 cai putere, Golful a făcut faţă cu brio traficului amiezii, pe traseul Calea Clujului, Centrul Civic, Centrul Oradiei, Centură şi din nou Calea Clujului.

Maşina are de toate. Aerul condiţionat e disponibil ca dotare standard încă de la varianta "basic", adică Trendline, funcţia de încălzire în scaune fiind în schimb opţională. Highline se deosebeşte de Trendline prin confort şi eleganţă, ceea ce se poate vedea încă de la tapiseria ce îmbină stofa cu un soi de catifea. Bordul e croit în linii elegante, silver, are în el un monitor cu diyplay comod, touchscreen, care, pe lângă navigator GPS, dă posibilitatea de conectare la telefon, iPaduri sau alte gadgeturi la modă, oferind şi sfaturi pentru "safe driving" sau pentru un condus ecologic. E foarte intuitiv.

Torpedoul, destul de încăpător, are prevăzute inclusiv locuri pentru CD-uri, memory-stick-uri sau carduri SD, iar în plafon există şi un compartiment pentru ochelarii de soare, la îndemână. Deloc de neglijat e faptul că maşina are priză în portbagajul încăpător.

Farurile au funcţie de autoreglare, aşa că nu mai trebuie să îţi faci griji că nu le-ai adaptat la condiţiile de drum, iar dispozitivul pentru reglarea automată a vitezei (cruise control) la Comfortline este în dotarea standard.

Funcţii fancy

Ţinând cont că nici la consum nu stă rău, cam 7 litri la suta de kilometri pe trafic intens, maşinuţa chiar te cucereşte. Unde mai pui că, dacă stai rău cu parcările, poţi să-ţi comanzi programul park assist, care practic preia toată "nebunia" strecurării maşinii între altele.

O altă opţiune e funcţia dynamic light assist, care asigură vizibilitatea optimă inclusiv pe timp de noapte şi prin care, cu ajutorul unei opţiuni de mascare, faza lungă poate fi parţial obturată, aşa încât să nu îi deranjeze pe ceilalţi şoferi în trafic. În plus, doritorii pot opta chiar pentru... masaj în scaune, pentru că are şi din acesta dacă îţi doreşti!

Curioşii pot simţi pe pielea lor calităţile noului Golf, încercându-l, în drive test, la dealerul D&C Oradea, pe Calea Clujului. Programările se fac la telefon 0259.47.88.47. De ce nu te-ai lăsa, măcar o vreme, cucerit?

(ADVERTORIAL)