În cadrul şedinţei extraordinare de lucru de miercuri, aleşii judeţeni şi-au dat acordul pentru cofinanţarea lucrărilor de modernizare a drumului judeţean 191, Marghita-Tăşnad, care fac obiectul unui proiect comun dezvoltat în urma parteneriatului CJ Bihor cu CJ Satu Mare, Consiliul Local Marghita şi Consiliul Local Tăşnad, intervenit între cele patru unităţi administrativ teritoriale în 2008.

Proiectul subscrie uneia dintre priorităţile Planului Naţional de Dezvoltare şi Programului Operaţional Regional 2007-2013, care prevede reabilitarea, modernizarea şi reabilitarea infrastructurii de transport, cu predilecţie a reţelei de drumuri judeţene. Cererea de finanţare a fost depusă la Agenţia de Dezvoltare Regională Nord-Vest încă din decembrie 2008.

Valoarea totală a lucrărilor pentru modernizarea DJ 191 este estimată la 67,7 milioane de lei, din care CJ Bihor îşi asumă 2%, iar CL Marghita 0,5%. Contribuţia financiară a partenerilor sătmăreni este cifrată la 0,2% - CJ Satu Mare, respectiv 0,2 % CL Tăşnad. Restul investiţiei, în procent de 97,1%, ar urma să fie susţinută din Fondul European de Dezvoltare Regională, după aprobarea liniei de finanţare.

Pe de altă parte, în cadrul aceleiaşi şedinţe, aleşii judeţeni şi-au dat acordul pentru realizarea şi implementarea proiectului "Sistem de management integrat al deşeurilor din judeţul Bihor", iniţiat de CJ Bihor şi trimis spre aprobare Comisiei Eruropene în decembrie 2012, ce va fi finanţat prin Programul Operaţional Sectorial Mediu.

Proiectul se subscrie cerinţelor europene privind realizarea infrastructurii de gestionarea a deşeurilor şi prevede construcţia unor staţii de tratare mecano-biologică a deşeurilor în Oradea şi a unor staţii de transfer şi sortare a deşeurilor în Salonta, Marghita, Beiuş şi Săcueni. Un alt obiectiv este construcţia unei instalaţii de stocare temporară a gunoaielor în Ştei, dar şi extinderea staţiei de transfer din Aleşd şi a celei de sortare din Valea lui Mihai.

Tot în cadrul acestui proiect se intenţionează achiziţionarea de echipamente pentru colectarea separată a deşeurilor reciclabile, biodegradabile şi menajere, de mijloace de transport a deşeurilor şi a mai multor unităţi de compostare pentru localităţile din mediul rural.

Obiectivul final este închiderea depozitelor neconforme şi Oradea, Beiuş, Aleşd, Săcueni, Ştei, Marghita, Valea lui Mihai şi Salonta. Valoarea estimată a proiectului este de 54,9 milioane, din care contribuţia CJ Bihor este de aproximativ 1%. Din totalul cheltuielilor, 85,5% urmează a fi acoperite din fonduri europene iar 15,4% din fonduri guvernamentale.