În urma solicitării făcute de BIHOREANUL pe marginea sesizărilor primite de la persoane care au venit din Italia şi sunt aflate în centrul de carantină amenajat în Pădurea Neagră, reprezentanţii Direcţiei de Sănătate Publică Bihor au transmis că "spaţiul corespunde normelor igienice sanitare", iar de gestionarea centrului de carantină se ocupă... Consiliul Judeţean.

Răspunsul, semnat de şefa DSP, dr. Daniela Rahotă, a fost transmis după ce, în cursul dimineţii, la redacţie au sunat mai multe persoane cazate în acest centru de carantină, oamenii susţinând că nu a fost făcută curăţenie după valul de cetăţeni care au fost înainte lor în carantină, iar condiţiile de cazare sunt "inumane": saltele cu miros de urină, paturi lipite unele de altele, fără apă şi fără săpun, mizerie, spaţii infecte, lipsite de dezinfectanţi, niciun medic care să le asigure asistenţa românilor care se întorc din Italia - sunt câteva din aspectele reclamate.

Totul e OK

"Spaţiul centrului de carantină menţionat de dvs. a fost identificat de Instituţia Prefectului - Judeţul Bihor şi Consiliul Judeţean Bihor, conform procedurilor în vigoare. La solicitarea autorităţii publice locale şi ISU Bihor, directorul executiv al DSP Bihor s-a deplasat la faţa locului şi a constatat că spaţiul corespunde normelor igienico-sanitare privind: cazarea, circuit funcţional - personal şi carantinaţi, alimentaţie colectivă (săli de mese, bucătărie, oficii pentru prelucrare alimente), vestiar personal, microclimat, cu grupuri sanitare dotate cu materiale sanitare individuale, apă caldă şi rece în cantităţi suficiente - la data controlului (23 februarie a.c.). Locaţia de cazare este împrejmuită", arată răspunsul.

DSP precizează şi că "gestionarea centrului de carantină (aprovizionare, igienizare etc.) este responsabilitatea Consiliului Judeţean Bihor". Cu alte cuvinte, CJ este cel care trebuie să se ocupe ca acea clădire să aibă toate dotările necesare.

Care este motivul pentru care s-a ajuns în această situaţie şi cum va fi gestionată ea rămâne de văzut. BIHOREANUL a transmis o solicitare legată de acest caz şi reprezentanţilor Consiliului Judeţean, purtătorul de cuvânt al insittuţiei, Adrian Simon, precizând că va reveni cu un răspuns atunci când va avea informaţiile necesare.  

Pe de altă parte, răspunsul DSP mai precizează că "monitorizarea stării de sănătate a persoanelor din cadrul centrului de carantină este realizată de personal desemnat de Spitalul Orăşenesc Aleşd".

"Nici eu nu aş putea..."

Răspunsul i-a nemulţumit pe cei cazaţi în centrul de carantină, cu atât mai mult cu cât situaţia s-a îmbunătăţit abia după ce BIHOREANUL a scris de ceea ce se întâmplă acolo.

"Doamnei doctor de la DSP i-am arătat condiţiile în care suntem ţinuţi până la aflarea rezultatelor şi a exclamat «Într-adevăr, nici eu nu aş putea dormi în asemena condiţii»", a scris unul dintre ei.

Oamenii sunt cu atât mai revoltaţi cu cât abia după ce plângerile lor au ajuns în presă lucrurile au început să se schimbe.

Vom reveni cu informaţii pe această temă în măsura în care ele vor fi disponibile.

A crescut numărul internărilor

În altă ordine de idei, miercuri după amiază, DSP a făcut publice şi statisticile legate de coronavirus în Bihor.

Potrivit unui comunicat cu datele valabile la ora 15, în judeţul Bihor nu era, în continuare, niciun caz, diagnosticat.

A crescut, însă, numărul persoanelor plasate în carantină, la 46 faţă de 37 câte erau înregistrate miercuri dimineaţă, iar cel al persoanelor internate la secţia de Boli Infecţioase a Spitalului Municipal a urcat de la 7 la 11.

De asemenea, şi numărul persoanelor auto-izolate la domiciliu a crescut, de la 277 (157 titulari ai chestionarelor şi 120 aparţinători ai acestora).

UPDATE:

Consiliului Judeţean reclamă conduita

Într-un răspuns transmis, joi, reprezentanţii Consiliului Judeţean au arătat că centrul din Pădurea Neagră este în conservare în perioada de iarnă şi susţin că Direcţia de Asistenţă Socială şi pentru Protecţia Copilului a pus la dispoziţie centrul "în stare corespunzătoare, fapt confirmat şi de reprezentanţii DSP Bihor". De asemenea, CJ spune că, după plecarea primului val de ocupanţi, în centru s-a dezinfectat şi exista şi apă, hârtie igienică şi săpun, dar conduita unor ocupanţi "a lăsat mult de dorit".

"În aceste zile, DGASPC Bihor a făcut un efort substanţial pentru a asigura persoanelor aflate în aceea clădire: de trei ori mâncare / zi, apă, hârtie igienică, săpun prosop şi dezinfectante. După scoaterea primului grup, s-a efectuat curăţarea şi dezinfectarea spaţiilor. În momentul predării locaţiei, instalaţiile sanitare erau în stare optimă de funcţionare. DGASPC Bihor a asigurat pe toată perioada, zi şi noapte, încălzirea clădirii. Din păcate, în unele din situaţii, conduita celor care au fost deserviţi în această locaţie a lăsat mult de dorit, atât din punct de vedere al curăţeniei, cât şi a ordinii din spaţiile clădirii", arată răspunsul CJ.

Documentul afirmă că, "în continuare, din partea CJ Bihor, a Spitalului Aleşd şi a DGASPC Bihor se vor depune eforturile în comun de a respecta hotărârile pentru această perioadă aparte".