E clar, contractul de lucrări pentru finalizarea autostrăzii Transilvania, pe tronsonul Suplacu de Barcău – Borş, se reziliază. La două săptămâni după ce constructorul a anunţat că va renunţa la acest tronson, Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a transmis joi Asocierii Corsan - Corviam Construccion SA & SC Consinit SRL & SC Road Consulting & Design Solution  SRL & SC Via Design SRL notificarea de reziliere a contractului de lucrări pentru finalizarea acestei porţiuni.

"Decizia fost luată din cauza întârzierilor înregistrate la lucrările de execuţie. CNAIR SA a transmis Antreprenorului această Notificare, care îşi produce efectele integral şi imediat, cu toate consecinţele ce decurg din faptul rezilierii, urmând ca Antreprenorul să evacueze şantierul în cel mai scurt timp", se arată într-un comunicat.

Documentul aminteşte că, de la emiterea Ordinului de Începere (luna iunie 2015) pentru execuţia lucrărilor aferente autostrăzii Suplacu de Barcău - Borş, CNAIR SA a solicitat constructorilor să-şi îndeplinească obligaţiile contractuale. Mai mult, deşi şeful CNAIR, Cătălin Homor a urmărit activitatea pe şantier, constructorii nu au lucrat în ritm susţinut, în ciuda promisiunilor că vom putea circula în vară pe autostradă.

"Precizăm că, în conformitate cu prevederile contractuale, Compania îşi păstrează dreptul de a încasa penalităţiile de întârziere facturate către Antreprenor, din Garanţia de Bună Execuţie, în valoare de 75 milioane lei, precum şi alte despăgubiri băneşti, pentru acoperirea pagubelor ce derivă din neexecutarea obligaţilor contractuale ale Antreprenorului. În perioada următoare, Compania va organiza o nouă procedură de atribuire a unui nou contract de achiziţie publică pentru realizarea acestui obiectiv de investiţii", încheie comunicatul.

După cum BIHOREANUL a mai scris, la începutul lunii noiembrie, constructorul a solicitat Companiei de Drumuri rezilierea contractului începând cu 18 noiembrie.

 "La un moment dat (constructorii - n.r.) au dat semne că pot continua contractul şi acesta a fost motivul pentru care noi nu am reziliat la vremea respectivă. Am fost de foarte multe ori pe şantiere, am pus presiune pe ei, să aducă utilaje, să facă să lucreze. Văzând că nu se întâmplă chestiunea aceasta, le-am aplicat penalităţi 75 de milioane de lei. Probabil că (antreprenorul n.r.) şi-a făcut o evaluare internă legat de situaţie şi a concluzionat şi el că nu poate duce la bun sfârşit acest contract şi atunci a transmis la companie o adresă prin care îşi exprimă dorinţa de reziliere. Stadiul, pe acest contract, nu este departe de zero. S-au făcut lucrări, dar foarte, foarte puţin", a declarat şeful CNAIR, Cătălin Homor, pentru Digi 24.

Citiți pe această temă articolul Aţi sperat la autostradă în vară? Puteţi s-o uitaţi! Constructorul tronsonului Borş-Suplac cere rezilierea contractului (VIDEO)

Vezi, în filmuleţul de mai jos, cum arăta autostrada în Bihor, la finalul lunii septembrie!