În contextul în care a devenit clar că elevii nu se vor mai întoarce la şcoală până la toamnă, Consiliul Judeţean al Elevilor Bihor a transmis Inspectoratului Şcolar Judeţean o serie de propuneri, pentru ca lecţiile online să se desfăşoare cât mai eficient.

"Măsurile propuse de către reprezentanţii elevilor vizează o serie de aspecte dedicate îmbunătăţirii climatului educaţional şi asigurării unui demers de predare-învăţare prielnic", se arată într-un comunicat transmis de CJE Bihor.

Elevii vor ca profesorii lor să fie obligaţi să păstreze confidenţialitatea informaţiilor şi materialelor cerute online elevilor, pentru a evita bullying-ul online. De pildă, dacă elevii sunt puşi să se filmeze făcând o activitate, ei trebuie să aleagă dacă trimit acest video în conversaţie privată cu profesorul sau în grupurile colective, arată CJE. Totodată, reprezentanţii elevilor bihoreni cer ca toate cadrele didactice să ia atitudine dacă semnalează cazuri de bullying.

Elevii vor şi ca profesorii să le ceară părerea despre gestionarea orelor de curs online, dar şi să ţină cont de aceste opinii. În plus, activitatea online trebuie monitorizată, astfel încât toţi profesorii şi elevii să-şi respecte responsabilităţile.

CJE Bihor cere şi ca elevii să aibă parte de sesiuni de consiliere cu psihologul şcoli. "Cu atât mai mult, în această perioadă de izolare, elevii se confruntă, adesea, cu diverse provocări pe plan personal care nu le permit continuarea într-un mod armonios a cursurilor pe platformele virtuale şi care au un impact negativ asupra stării lor emoţionale", explică reprezentanţii elevilor.

Psihopedagogii ar putea să-i ajute pe elevi să treacă peste problemele întâmpinate în această perioadă, dar şi să afle de la ei cum se desfăşoară cursurile online.

Pe lângă transmiterea acestei liste către IŞJ Bihor, CJE a creat şi o platformă unde elevii bihoreni pot sesiza nereguli în procesul educaţional. Ea poate fi accesată aici.