Peste 5.000 de elevi care termină în acest an școala gimnazială vor susține în prima parte a săptămânii viitoare simularea Evaluării Naționale, cu trei probe scrise în tot atâtea zile, au anunțat vineri reprezentanții Inspectoratului Școlar Județean. 

„În perioada 17 - 19 martie 2025 se desfășoară simularea evaluării naționale pentru absolvenții clasei a VIII-a 2024-2025. La nivelul județului Bihor sunt constituite pentru această etapă 143 de centre de examen. Sunt înscriși în aplicația electronică un număr de de 5246 elevi din clasa a VIII-a”, au precizat reprezentanții IȘJ. 

IȘJ precizează totodată că pentru 70 de elevi, din 29 de centre de examinare, condițiile vor fi adaptate pentru susținerea probelor. 

Calendarul probelor este următorul: 

17 martie 2025 - Limba și literatura română, proba scrisă
18 martie 2025 - Matematică, proba scrisă
19 martie 2025 - Limba și literatura maternă, proba scrisă

Probele din cadrul simulării naționale încep la ora 9.00, accesul elevilor fiind permis până la ora 8.30.

Reprezentanții Inspectoratului prezintă câteva detalii legate de simulare, de exemplu că timpul destinat elaborării unei lucrări scrise este de două ore din momentul în care s-a încheiat distribuirea subiectelor fiecărui elev. Subiectele sunt distribuite sub forma unei broșuri care se tipărește față-verso. Elevii pot solicita pagini suplimentare, dacă este cazul.

Toate lucrările vor fi scanate în clasă și corectate pe platforma digitalizată. Profesorii asistenţi scanează lucrarea în prezenţa elevilor și o verifică. 

Rezultatele se vor comunica pe data de 31 martie 2025 și nu se pot contesta.

„Comunicarea rezultatelor obținute la simularea Evaluării Naționale pentru absolvenții clasei a VIII-a se face anonimizat, utilizându-se codurile individuale care înlocuiesc numele și prenumele candidaților și care au fost distribuite candidaților, pe bază de semnătură de primire, la prima probă susținută de aceștia” - precizează IȘJ. 

Rezultatele obținute la simulare nu sunt afișate și nu sunt făcute publice. Ele sunt analizate în fiecare unitate de învățământ prin discuții individuale cu elevii, dezbateri la nivelul clasei, ședințe cu părinții, precum și la nivelul consiliului profesoral, în vederea adoptării unor măsuri pentru îmbunătățirea performanțelor școlare în perspectiva examenelor din vara acestui an.

Urmăriți BIHOREANUL și pe Google News!