Deco Mobila şi Deco Flora, găzduite între 22-25 aprilie de ERA Shopping Park, sunt numele ultimelor două expoziţii cu pretenţii de târg care, alăturându-se aşa-zisului Târg de turism Top Travel de la Sala Sporturilor, au încheiat seria eşecurilor din week-end.

Evenimentul a fost prezentat de organizatori - firma Proimage din Cluj şi ERA Shopping Park - ca având loc «într-un pavilion expozițional special amenajat», clienţii urmând să beneficieze de «multe surprize și oferte de nerefuzat».

Surprize, într-adevăr, au fost. «Pavilionul expoziţional» s-a dovedit a fi un banal cort de pânză, amplasat în parcarea centrului comercial, în interiorul căruia şi-au expus obiecte de mobilier - extrem de scumpe, deci chiar «de refuzat» - expozanţi ce puteau fi număraţi pe degetele celor două mâini.

În interiorul aceluiaşi cort, deşi prezentată ca o adevărată Horeca Mall, «expoziţia de mobilier pentru industria hotelieră» s-a dovedit a fi un colţ de mărimea unei bucătării de bloc, dotat sumar cu scule pe care, de parcă atmosfera nu era suficient de «pitorească», mai sfârâiau şi nişte grătare, ca la picnic.

În vecinătatea cortului, în «pavilionul expoziţional» natural al parcării, s-a produs cea de a doua expoziţie cu pretenţie de târg, Deco Flora. «Plantele de grădină, piatra ornamentală, mobilierul de grădină, pavajele, florile, echipamentele de grădinărit, piscinele sau echipamentele pentru realizarea de iazuri sunt, luate ca ansamblu, ingredientele care trebuie să îi convingă pe orădeni că la Deco Flora vor găsi tot ceea ce au nevoie pentru înfrumusețarea spațiului lor natural", spunea comunicatul oficial.

În realitate, vizitatorii nu au putut găsi decât oferta - variată, ce-i drept - a două firme orădene ce vând plante şi flori. În rest, un amalgam pestriţ compus din câteva piscine, de diverse mărimi, construcţii de lemn pentru odihnă şi... mobilier rustic, "aterizat", nu se ştie de ce, pe platoul ERA Shopping Park.

Concluzia este tristă: puse în scenă de nepricepuţi, improvizate în spaţii penibile, fără a avea grija varietăţii de produse şi cea a preţurilor atractive, insuficient promovate în rândul publicului, noile talciocuri cu pretenţie de târg nu fac decât să urăţească faţa şi aşa provincială a unui oraş ce se vrea european.