Primăria Oradea a decis să amâne evenimentele pe care le organiza în spaţii închise ce ar aduna mai mult de 100 de persoane, acestea fiind interzise printr-o decizie luată, miercuri, la nivel naţional.

Dezbatere anulată

Primul eveniment anulat, care va fi reluat la o dată ulterioară, este dezbaterea publică pe Planul Urbanistic Zonal al Centrului Istoric Protejat. Dezbaterea publică era programată pentru joi, 12 martie, ora 16, în Sala Mare a Primăriei.

"Având faptul că la o dezbatere publică numărul persoanelor care participă poate depăşi cifra maximă permisă, dezbaterea publică se amână pentru o altă dată care va fi comunicată ulterior", au transmis reprezentanţii municipalităţii.

Plata impozitelor cu bonificaţie, prelungită

Pe de altă parte, pentru evitarea aglomeraţiei în Sala Ghişeelor (Piramidă), Primăria Oradea, prin Direcţia Economică, a propus prelungirea cu o lună a termenului de plată a impozitelor cu bonificaţie, până la 30 aprilie 2020. 

Potrivit prevederilor Codului Fiscal, pentru plata cu anticipaţie, până la data de 31 martie a anului respectiv, a impozitului pe clădiri, terenuri şi autovehicule, integral, pentru întregul an de către contribuabili se acordă o bonificaţie (reducere) stabilită prin hotărâre a consiliului local.

Proiectul de hotărâre prin care se prelungeşte termenul de plată a impozitelor până la 30 aprilie 2020 a fost votat în şedinţa extraordinară a Consiliului Local de joi, 12 martie.

Prin acelaşi proiect de hotărâre, s-a prelungit cu o lună a termenul de depunere a rapoartelor de reevaluare a clădirilor, depunerea declaraţiilor fiscale modificate/rectificative şi depunerea cerererilor pentru acordarea de facilităţi fiscale.

Nu se vor aplica amenzi pentru depunerea cu întârziere a declaraţiilor fiscale aferente tranzacţiilor de terenuri, clădiri, auto. Amenzile se suspendă până la 30 iunie 2020.

În Oradea, bonificaţia fiscală (reducerea) este diferenţiată în funcţie de modalitatea de plată, având drept scop încurajarea plăţilor online, reducerea numărului de contribuabili de la ghişee şi a timpilor de aşteptare la plata impozitelor şi taxelor locale, astfel:
- 8% - în cazul achitării online prin intermediul site-urilor www.oradea.ro, www.ghiseul.ro şi aplicaţia "Plata Impozite MobilePay"
- 4% - în cazul achitării la ghişele Primăriei, Poşta Română, C.E.C., prin P.O.S., prin internet banking sau prin ordin de plată

Nu mergeţi luni sau marţi la Primărie

Plăţile pe site-ul Primăriei Oradea se pot face prin intermediul Ghişeului Online, unde, alături de plata impozitelor, se pot depune declaraţii fiscale şi se pot obţine certificate fiscale.

"Recomandăm cetăţenilor să opteze pentru vizita la ghişeele Primăriei în alte zile decât cele de luni şi marţi. În aceste zile este o afluenţă mare ca urmare a tranzacţiilor cu autoturisme şi plata amenzilor contravenţionale din perioada weekend-ului, cu termen de plată redus în prima zi lucrătoare", a transmis municipalitatea. 

Prin urmare, cele mai recomandate zile pentru plata la ghişeele Primăriei sunt de miercuri până vineri, intervale orare recomandate fiind: 9:00-11:00, 14:00-16:00.

"Tot în vederea evitării aglomeraţiei la ghişee, recomandăm transmiterea documentelor prin poştă/curierat, sau depunerea documentelor la registratură în vederea procesării ulterioare. Primăria Oradea va transmite răspunsul pe e-mail (dacă persoana şi-a dat acordul pentru acest mod de comunicare) sau va trimite notificare prin SMS/telefon pentru ridicarea răspunsului", au transmis reprezentanţii municipalităţii.