Dacă anii trecuţi Federaţia Patronilor Bihor se întrecea în a organiza Balul Patronilor, un eveniment în cadrul căruia afaceriştii de succes ai judeţului petreceau la o masă îmbelşugată, anul acesta organizaţia condusă de controversatul Ioan Lucian a schimbat foaia.

Cu ajutorul Facultăţii de Socio-Umane a Universităţii din Oradea, FPB a realizat, în premieră, un Top al Brandurilor Bihorene, pe baza unui sondaj făcut pe un eşantion de 400 de respondenţi, iar primele trei firme ale celor 13 categorii propuse au fost premiate cu câte o plachetă, miercuri seara, la Teatrul Regina Maria.

Brandurile locale

Într-o companie selectă formată din invitaţi precum Monica Tatoiu, fostul prim-ministru Petre Roman, ambasadorul Ungariei în România Oszkar Fuzes, ambasadorul Slovaciei în România Dagmar Repcekova, legenda fotbalului bihorean Attila Kun, şi în prezenţa unor oficiali locali ca prefectul Gavrilă Ghilea şi primarul Ilie Bolojan, reprezentanţii companiilor considerate cele mai notorii au urcat pe scenă pentru a-şi ridica distincţiile.

Gala prezentată de consultantul în afaceri Dacian Palladi a început cu premierea secţiunilor turism, sănătate şi sport, care au fost câştigate de Hanul Pescarilor, Clinica Pelican, reprezentată la eveniment de Adrian Maghiar, respectiv FC Bihor.

Mai apoi, în domeniul auto, topul realizat de Federaţia Patronilor a dat drept câştigătoare firma D&C, în agricultură Nutrientul Palonta a fost prezentat drept cel mai important brand local, iar în domeniul de prestări servicii compania lui Zoltan Teszari, RDS&RCS a ocupat prima poziţie.

"Vă explic mai târziu..."

Categoriile următoare, cele de construcţii, materiale de construcţii şi comerţ nealimentar au fost premiate de Petre Roman, care în timpul discursului său a binedispus sala cu câteva glume. Prima categorie a fost câştigată de firma Selina, placheta fiind ridicată chiar de patronul Beniamin Rus, iar cea de materiale de construcţii a fost adjudecată de Adeplast.

Însă niciun reprezentant al companiei nu s-a aflat în sală, lucru lesne de înţeles având în vedere conflictul dintre Ioan Lucian, preşedintele FPB şi Marcel Bărbuţ, patronul Adeplast, cel care în luna aprilie a acestui an a şi părăsit Federaţia Patronilor, înfiinţând Asociaţia Firmelor Bihorene. "Nu e nimeni?", a întrebat, totuşi, miercuri seara Petre Roman. "O să vă explic mai târziu, domnule prim-ministru", i-a răspuns Dacian Palladi, stârnind chicoteli în public.

În privinţa comerţului nealimentar, topul relevă că Lotus Center este cel mai important brand local, premiul fiind ridicat de Beatrice Szuhai, responsabila de marketing a centrului comercial. La eveniment s-a aflat însă şi Alexandru Mudura, patronul mallului.

Tot potrivit topului realizat de Federaţia Patronilor, brandul cel mai important din domeniul produselor chimice este firma Plastor, în timp ce în domeniul producţiei alimentare pe primul loc a ieşit European Drinks&Food. La categoria alte produse industriale, firma Metalica a fost prezentată drept cel mai important brand local.

În privinţa comerţului alimentar, pare-se că orădenii consideră lanţul Trei G, aflat în mijlocul unui amplu scandal, ca fiind brandul cel mai important. Premiul firmei a fost ridicat chiar de patronul Ioan Govoreanu, arestat o vreme în vara acestui an şi apoi trimis în judecată sub acuzaţia de evaziune fiscală în valoare de milioane de euro.

Bolojan, preferatul orădenilor

În afara secţiunilor pentru firmele bihorene, chestionarele realizate de Facultatea de Socio-Umane au cuprins şi un top referitor la investiţiile străine în judeţ, în fruntea căruia s-a plasat compania Holcim, dar şi o întrebare referitoare la cele mai importante personalităţi ale judeţului. Din 15 variante, printre care s-au aflat VIP-uri precum Marius Vizer, Liviu Popa, Zoltan Teszari, Vasile Blaga, Alexandru Lungu, Biro Rozalia, orădenii chestionaţi l-au urcat pe primul loc în top pe primarul Ilie Bolojan, care a primit astfel în cadrul galei Premiul de popularitate.

"Dragii mei, eu cred în competiţie, dar am mari rezerve legate de premii. Mai ales în ceea ce priveşte popularitatea oamenilor politici", şi-a început acesta discursul. Bolojan le-a mulţumit apoi atât companiilor străine care investesc în Oradea, dar mai ales firmelor locale. "Mi-aş dori să ne respectăm tradiţia aşa cum o face firma Plastor, să lucrăm atât de repede cum s-a întâmpat la extinderea Lotus Center, să fim la fel de amabili cu oamenii care vin la Primărie cum sunt cei de la restaurantul Graf cu clienţii şi mi-ar plăcea să fim la fel de modeşti ca şi cei care finanţează Clinica Maria, fără să spună nimănui", a declarat Ilie Bolojan, spunându-şi dorinţele referitoare chiar la administraţia sa.

În cadrul galei s-au mai oferit câteva premii speciale fostului fotbalist Kun Attila, formaţiei Celelalte Cuvinte, lui Marius Vizer, preşedintele Federaţiei Internaţionale de Judo, care n-a fost însă prezent, lui Vasile Pop, fondatorul Federaţiei Patronilor, antrenorul de atletism Virgil Preda şi altora.

În pauzele decernării de premii, spectatorii au fost întreţinuţi de momente artistice oferite de Meda Music, Feeling Dance, Ars Nova, Ansamblurile Crişana şi Bihorul (conduse de Ioan Silaghi), dar şi de cântăreaţa de muzică populară Maria Haiduc, care a primit şi ea un premiu pentru întreaga activitate. De asemenea, la finalul evenimentului, Ioan Lucian şi-a promovat fiica, pe Anca Lucian, care a organizat un concurs online de frumuseţe. Astfel, au fost premiate cele trei românce cu cele mai frumoase trăsături.