Suntenţi curioşi cum arată, astăzi, şantierul autostrăzii Transilvania în Bihor? Ei bine, o comunitate de pasionaţi care vor să susţină şi să promoveze dezvoltarea infrastructurii ca factor cheie în dezvoltarea României a făcut publice mai multe imagini filmate cu drona, între Suplacu de Barcău şi Borş.

Potrivit site-ului proinfrastructura.ro, filmările, care au fost făcute publice săptămâna aceasta, au fost realizate în urmă cu aproape o lună, pe 26 martie, de doi dintre membrii comunităţii online. "Filmările prezintă mai multe puncte de interes în zona localităţilor Dolea, Marginea, Chiribiş, Sălard şi zona organizării de şantier. Acest segment de autostradă a fost re-licitat şi câştigat de asocierea Corsan-Corviam-Consinit. Au fost numeroase probleme în interiorul asocierii, însă, se pare, lucrarile vor începe în curând", se arată în textul ce însoţeşte filmarea pe site-ul menţionat.

Totuşi, când vor începe exact lucrările nu se ştie. După ce în 2014 statul a întrerupt contractul de lucrări cu americanii de la Bechtel, anul trecut, în luna mai, Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România a contractat finalizarea lucrărilor pe tronsonul bihorean cu asocierea firmelor spaniole Corsan - Corviam Construccion - Consinit - Road Consulting & Design Solutions şi Via Design, pentru suma de 701 milioane lei fără TVA.

După cum BIHOREANUL a mai scris, constructorii ar trebui să dea în folosinţă cei 60,25 km de autostradă până în 3 iulie 2017, dar până în prezent firmele spaniole nu au făcut nimic concret, principalul motiv fiind acela că nu se înţeleg între ele cu privire la însăşi propria asociere, ceea ce pune în pericol executarea contractului cu statul.

Singura realitate palpabilă sunt ruinele autostrăzii abandonate de americanii de la Bechtel, aflate într-o stare de conservare deloc strălucită.

Viaductul de la Suplacu de Barcău: