Compania Naţională pentru Administrarea Infrastructurii Rutiere a anunţat, luni, că asocierea care va realiza sectorul Cheţani – Câmpia Turzii al Autostrăzii Transilvania, întins pe 15,7 kilometri, este formată din firmele Drum Asfalt SRL, OPR Asfalt SRL, Obras Publicas Y Regadios SA, Trameco SA şi Drumuri Bihor SA. 

Trei dintre firmele din asociere au sediul în Bihor (Drum Asfalt, Trameco şi Drumuri Bihor), OPR fiind o firmă din Timiş, iar cealaltă o societate din Spania. 

Conform informării oficiale, CNAIR a comunicat luni, 31 ianuarie, rezultatul procedurii de re-licitare pentru "Proiectarea şi execuţia Autostrăzii Braşov - Târgu Mureş - Cluj - Oradea, Secţiunea 2A: Ogra - Câmpia Turzii, Lot 3: Cheţani - Câmpia Turzii".

Investiţia a fost adjudecată la 363,7 milioane lei fără TVA. Durata contractului este de 3 luni pentru perioada de proiectare şi 18 luni perioada de execuţie a lucrărilor. 

"Semnarea contractului de achiziţie publică va fi posibilă după expirarea perioadei de depunere a eventualelor contestaţii și, respectiv, după soluţionarea contestaţilor/plângerilor formulate în cadrul procedurii de atribuire", se mai arată în informarea CNAIR. 

Adjudecarea a fost anunţată şi de ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu. 

"Sectorul de autostradă lipsă dintre Cluj şi Târgu Mureş are de astăzi constructor desemnat! O asociere româno-spaniolă a câştigat contractul pentru lotul Cheţani -Câmpia Turzii. Suma: 363,79 milioane de lei (fără TVA). Are la dispoziţie 3 luni pentru proiectare şi 18 luni pentru execuţia lotului de 15,70 km finanţat din fonduri europene. Dacă nu apar contestaţii şi contractul va fi semnat rapid, din 2023 vom putea circula doar pe autostradă pe cei aproximativ 100 de km dintre municipiile Cluj-Napoca şi Târgu Mureş", a scris Grindeanu pe Facebook.

 

Sectorul de autostradă lipsă dintre Cluj și Târgu Mureș are de astăzi constructor desemnat! ✔️O asociere...

Posted by Sorin Grindeanu on Monday, January 31, 2022

În primăvara anului trecut, CNAIR a rezilitat contractul cu firma Straco, primul constructor al acestui tronson, după ce în cinci luni progresul constructorilor a fost de doar 1%. Ministru al Transporturilor la acea vreme, Cătălin Drulă, transmitea că respectivul constructor, "ajuns în insolvenţă şi cu subcontractori neplătiţi, a beneficiat de toată bunăvoinţa autorităţilor române, dar a sosit momentul în care trebuie să spunem "Destul!"". 

Lucrările au început în 2016 şi ar fi trebuit să fie gata într-un an. În 2021 ajunseseră la doar 40%, după ce constructorul a intrat în insolvenţă, mai preciza Drulă.