Şeful Administraţiei Fondului pentru Mediu, Cornel Brezuică, a dezvăluit că se lucrează la elaborarea unui proiect prin care să fie introdusă o nouă taxă auto, pentru că situaţia este dramatică. Taxa auto ar putea fi reintrodusă până la sfârşotul anului, după cum anunţă site-ul dcnews.ro.

Potrivit sursei citate, declaraţiile au fost făcute la  conferinţa "Întinerirea parcului auto din România. Care sunt soluţiile?", organizată de PwC România, unde a afirmat că grupul de lucru constituit pentru a elabora noua versiune a timbrului de mediu este "în formă maximă" şi discută mai multe variante.

Şeful AFM a adăugat că grupul de lucru alcătuit pentru crearea noii variante a timbrului de mediu este constituit din reprezentanţi ai Ministerului Mediului, Ministerului Economiei, dar şi ai industriei auto. "Lucrurile sunt foarte dramatice", a spus şeful AFM, referindu-se la numărul mare de maşini rulate aduse în ţară.

Brezuică a declatat că grupul de lucru s-a întâlnit de două ori şi a ajuns la concluzia că pot există două moduri de taxare: taxarea o singură dată pentru toată durată de viaţă a autovehiculului sau o plată anuală, gen impozit sau altă taxa care să aibă o valoare mai mare pentru autovehiculele cu normă de poluare inferioară.

Potrivit Agerpres, în timpul dezbaterii, participanţii au căzut de acord că România are nevoie rapid de o strategie eficientă de impozitare a autoturismelor pentru a stimula înnoirea parcului auto, după ce eliminarea taxei de timbru în februarie a accelerat creşterea importurilor de maşini rulate.

Din datele prezentate de Daniel Anghel, şeful Departamentului de impozite şi taxe indirecte, rezultă că în primele opt luni din 2017 au fost înmatriculate peste 337.000 de maşini vechi, cu 110% mai multe comparativ cu întreaga perioadă a anului trecut.

Vârsta medie a parcului auto naţional va creşte anul acesta la 13,1 ani, întrucât numărul autoturismelor rulate importate cu o vechime mai mare de 10 ani (normele Euro 3 şi Euro 2) s-a dublat faţă de 2016.