Enzime de papaya şi de mango, unt de shea, ulei de cocos, lapte de cânepă, ulei de jojoba, ulei de arbore de ceai, dar şi cristale ca ametist, cuarţ roz şi peridot... Sunt doar câteva dintre ingredientele introduse în săpunurile şi poţiunile unui nou brand de cosmetice, lansat chiar în Oradea.
Ea însăşi adeptă a stilului de viaţă vegan, iubitoare a naturii şi pasionată de magia cristalelor, creatoarea brandului, Amalia Buie, şi-a transpus principiile şi în laboratorul său de înfrumuseţare...
Întoarcerea la natural
Cunoscută mai degrabă orădenilor pentru picturile şi creaţiile sale vestimentare, Amalia Buie are şi alte pasiuni pe care le-a ţinut până nu demult ascunse. În urmă cu mai bine de 10 ani, şi-a făcut primul săpun de casă, 100% natural, pentru că nu scăpa nicicum de o dermatită. "Am descoperit că făceam alergie la chimicalele din săpunul lichid şi din detergentul de vase. Pe vremea aceea erau foarte puţine produse naturale pe piaţă. Nu interesa pe multă lume ce conţin, să fie săpun sau cremă şi gata!", povesteşte Amalia.
De atunci, a devenit foarte atentă la ce pune pe piele, a studiat ingrediente, metode şi beneficii, a preparat produse în casă, iar ulterior a decis să-şi lanseze propriul brand, pe care l-a numit YOLO Bloom. De unde denumirea? "You Only Live Organic and you bloom!", explică creatoarea, expresie care s-ar traduce aşa: "Trăieşti organic şi înfloreşti!". A parcurs toţi paşii impuşi în domeniu: teste, analize şi dosare ştiinţifice, colaborând pentru stabilirea reţetelor propriu-zise, a combinaţiilor de ingrediente şi a cantităţilor cu un inginer chimist cu experienţă din Cluj, Anişoara Duşa, specializată în cercetarea şi testarea produselor cosmetice.
100% vegane
YOLO Bloom s-a lansat la începutul lunii septembrie, iar prima colecţie, pusă în vânzare online, cuprinde săpunuri de corp şi săpunuri faciale, pentru diverse tipuri de piele, toate 100% naturale, două tipuri de creme faciale, precum şi un ser anti-ageing.
De ce sunt speciale produsele orădencei? "Sunt preparate prin metoda la rece, pentru ca ingredientele să-şi păstreze proprietăţile benefice, sunt 100% vegane, iar asta înseamnă că nu conţin niciun ingredient de origine animală, nici măcar ceară de albine, nu au fost testate pe animale şi nici nu conţin ulei de palmier, a cărui extracţie provoacă un adevărat dezastru ecologic", explică Amalia.
Orădeanca a ales ca brandul ei să fie 100% vegan, pentru că şi ea îmbrăţişează acest stil de viaţă: "Nu promovez veganismul pentru că e la modă, ci pentru că eu consider că e o necesitate să luăm în calcul o viaţă bazată mai mult pe plante. Diferenţa se vede şi se simte. Sunt convinsă că nu există niciun ingredient de origine animală care să bată plantele", spune creatoarea.
Magia cristalelor
Produsele YOLO Bloom sunt inedite şi pentru că o bună parte dintre ele conţin bucăţele microscopice de cristale, cum ar fi ametist (în săpunul "Inner Peace"), cuarţ roz (în crema şi serul energetic) şi peridot (într-o cremă pentru fermitate şi diminuare a ridurilor).
"Sunt pe piaţă unele produse care conţin de fapt elixir de cristale, adică un lichid în care au stat cristalele. Eu am găsit o metodă prin care să le prelucrez din forma lor pură şi să le fac compatibile cu produsele mele, introducându-le în stare fizică în acestea", explică Amalia Buie, care a şi început demersurile pentru a-şi breveta metoda, fără însă a-i dezvălui secretul.
A introdus cristalele în YOLO Bloom pentru că, studiind, a aflat că au capacitatea materială de a intensifica eficacitatea celorlalte ingrediente. Pe deasupra, este convinsă şi de vibraţiile pozitive ale acestor minerale, cum ar fi o stare de pace adusă de ametist sau un efect de regenerare influenţat de peridot.
Conştientă că poate fi considerată de mulţi excentrică, Amalia nu este deranjată de asta. "Eu sunt pe nişa mea. Nu contest produsele dermato-cosmetice. Eu mă adresez celor care caută produse curate, iubitorilor mineralogiei şi celor deschişi la un stil de viaţă sănătos. Cred că cei din generaţia noastră pot fi pionierii lui", spune creatoarea. Ea a pornit lupta...