În cadrul proiectului de electrificare a căii ferate între Episcopia Bihor și Cluj-Napoca, gara Velența va fi reconstruită, motiv pentru care vechea clădire este pusă la pământ.

Muncitorii companiei italiene WeBuild au început lucrările de demolare a complexului de clădiri aflate pe strada Războieni.

Conform proiectului realizat de CFR Infrastructură pentru aceste lucrări, la Stația CF Oradea Est este prevăzută construcția unei clădiri noi pentru călători, echipată și dotată, a unui sediu pentru echipă și magazie, a unui container și a unei antene de telecomunicații. De asemenea, va fi construit și un peron nou.

Amplul proiect al CFR mai prevede și dezafectarea podului feroviar din Dragoș Vodă, altă lucrare care a început recent. Pentru acest șantier, WeBuild a amenajat o platformă în albia Crișului Repede și a obținut acordul Primăriei Oradea pentru devierea traficului rutier de pe strada Dragoș Vodă.

Pe teritoriul Oradiei, mai sunt prevăzute lucrări de modernizare a clădirii de călători din gara Oradea și a construcțiilor din gara Episcopia. În plus, pasajul de pe strada Teodor Neș, care leagă de Bulevardul Ștefan cel Mare străzile Bihorului și Depoului, va deveni unul subteran, liniile ferate urmând să treacă pe deasupra lui.

În județ, o lucrare spectaculoasă prevăzută de proiect este construirea unui pasaj rutier subteran de aproximativ 200 de metri în apropierea gării Tileagd, așa încât autovehiculele care se deplasează pe DJ 767 între Aleșd și Beiuș să traverseze calea ferată pe sub linii, fără opreliști.

Efectuate în cadrul unui proiect de 9,36 miliarde lei, bani obținuți de CFR din fonduri europene, lucrările de reabilitare și electrificare a căii ferate Cluj – Episcopia Bihor – frontiera cu Ungaria (166,216 km) au fost împărțite în patru loturi: Cluj – Aghireș, de 30,41 km, Aghireș – Poieni, de 36,53 km, Poieni – Aleșd, de 52,74 km, și Aleșd – frontiera cu Ungaria, de 46,74 km.

Termenul de finalizare a întreg șantierului este august 2026.

Urmăriți BIHOREANUL și pe Google News!