Pentru că mulţi dintre patronii firmelor bihorene nici nu ştiu că pot primi subvenţii dacă angajează anumite categorii de şomeri ori că au obligaţia să comunice orice post vacant din firmă, Agenţia Judeţeană pentru Ocuparea Forţei de Muncă Bihor a pregătit un ghid destinat angajatorilor, care cuprinde toate aceste informaţii.

Intitulat chiar "Ghidul angajatorului", prezintă în primul rând legislaţia care reglementează subvenţiile pentru încadrarea în muncă a şomerilor. Patronii află astfel că pot primi bani dacă angajează absolvenţi, persoane peste 45 de ani, unici întreţinători ai familiilor, şomeri care mai au 5 ani până la pensie ori persoane cu handicap. Apoi, ghidul oferă informaţii detaliate, pentru fiecare tip de subvenţie.

"Este o publicaţie care sintetizează modelele de subvenţii şi programe de sprijin a agenţilor economic şi a anumitor categorii de salariaţi, pentru a fi absorbite mai uşor", a precizat directorul AJOFM Bihor, Békési Csaba (foto).

Totodată, ghidul îi informează că sunt obligaţi să anunţe la AJOFM toate posturile vacante, în cel mult 5 zile de la vacantarea lor.

Ghidul mai are secţiuni dedicat uceniciei, respectiv stagiaturii, în care explică drepturile şi obligaţiile angajatorilor, dar şi ale ucenicului, respectiv stagiarului.

"Acest ghid se regăseşte pe site-ul nostru şi l-am distribuit electronic tuturor angajatorilor din baza noastră de date, respectiv structurilor patronale. De asemenea, se găseşte la sediul nostru, la compartimentul informare - relaţii cu angajatorii", a mai spus Békési.

Citeşte Ghidul angajatorului în galeria de documente!