Pornind de la păţaia mamei lui, căreia recent i-a fost ridicată maşina, Horea Vuşcan a atacat joi, într-o conferinţă de presă, modul în care orădenilor le sunt luate automobilele şi taxa pe care aceştia trebuie să o plătească.

Vuşcan atacă AIO

"Voi depune cel mai probabil săptămâna viitoare o plângere prealabilă către Consiliul Local deoarece nu are dreptul să ridice maşinile prin AIO (Administraţia Imobiliară Oradea), iar tarifele pe care această instituţie le practică sunt ilegale", a spus preşedintele Mişcării Verzilor Bihor.

Vuşcan şi-a argumentat poziţia, citând din mai multe articole ale Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului 195/2002, privind circulaţia pe drumurile publice. Horea Vuşcan a arătat că, potrivit acesteia, contravenienţii ar trebui să plătească doar contravaloarea cheltuielilor de ridicare şi transport a maşinii. "Legea nu spune preţ, ci cheltuială. Întrebaţi la oricare firmă privată şi veţi vedea că de fapt costurile de ridicare şi transport până la ieşirea din oraş să zicem ar fi de 60, 80 sau maxim 100 de lei. AIO solicită 250 de lei şi 125 de lei dacă maşina nu a fost încă urcată pe trailer", a afirmat acesta.

Liderul filialei judeţene a Mişcării Verzilor a mai adăugat că astfel, AIO "încalcă legea" şi pretinde "o taxă ascunsă", pentru a face profit. "Practic, AIO face bani de pe urma maşinilor ridicate, ceea ce e ilegal. În anexa HCL 406 pe 2011 sunt prezentate taxele şi impozitele. Voi cere anularea parţială a acestuia", a mai spus acesta.

Bani pentru Beltechi

Continuându-şi argumentul, Horea Vuşcan a declarat că AIO nici nu ar avea dreptul să ridice maşinile parcate ilegal. Folosindu-se de aceeaşi ordonanţă a Guvernului, el a afirmat că maşinile pot fi ridicate doar de "poliţia rutieră, administraţia publică locală şi administraţia drumurilor" respective. "Aici e vorba de Consiliile Locale, deci ei sunt autoritatea care poate să dispună ridicarea maşinilor. AIO este o instituţie subordonată, distinctă, cu cod unic diferit", susţine Vuşcan.

Acesta a mai spus că municipalitatea, prin Consiliul Local, ar putea să distribuie această sarcină Poliţiei Locale. "Atunci taxele ar ajunge la Consiliul Local şi nu la AIO, o instituţie mai puţin transparentă şi la domnul Beltechi (directorul AIO, n.r) care face cam ce doreşte cu ele", a mai spus preşedintele Mişcării Verzilor Bihor.

Mai mult decât atât, Vuşcan s-a arătat nemulţumit că potrivit altei hotărâri de Consiliu Local (HCL 268/2011), ridicarea maşinilor poate fi dispusă de "agenţi constatatori sau agenţi de poliţie locală sau ai AIO (...)". "Ordonanţa de Urgenţă spune că numai poliţiştii pot să dispună acest lucru", a adăugat el.

Municipalitate fără drepturi

În plus, Consiliul Local n-ar trebui să-şi conceapă propriul regulament în privinţa ridicării de maşini deoarece acest lucru ar trebui să fie stabilit de Guvern, pretinde Horea Vuşcan.

Deşi contrazis de ziariştii prezenţi, acesta a continuat să susţină că municipiile ar trebui să "aştepte să vină o propunere din partea Guvernului", care să fie ataşată la OUG 195/2002. "Consiliul Local nu poate să facă un regulament care să vină peste cel al Guvernului. Există un regulament elaborat de minister, dar care nu prevede nimic legat de ridicarea maşinilor", a susţinut acesta. În final, Vuşcan a declarat că va depune plângerea şi la Prefectură.

Contactat de BIHOREANUL, directorul AIO Cristian Beltechi a declarat că va face publică o poziţie oficială a instituţiei pe care o conduce. De asemenea, acesta a declarat, referitor la acuzaţiile privind faptul că banii din răscumpărarea maşinilor ajung, în cele din urmă, la Consiliul Local.