Preşedintele Mişcării Verzilor Democrat Agrarieni acuză felul în care s-a realizat, în weekend, deszăpezirea drumurilor în oraş.

"De vineri, când a început ninsoarea, până luni dimineaţa, nu s-a văzut o maşină pentru a curăţa drumul. Chiar şi domnul primar a spus în presă că orădenii au dreptul să fie supăraţi. Este o situaţie ciudată. Cel care e responsabil pentru această activitate le dă dreptate orădenilor încercând să-şi spele imaginea aruncând vina pe RER. RER-ul este responsabilitatea conducerii locale. Ei trebuie să ne dea soluţii, nu să se plângă", a afirmat Horea Vuşcan, miercuri, într-o conferinţă de presă.

Vuşcan s-a declarat "impresionat" de informaţiile apărute în presă, conform cărora 14 utilaje au funcţionat non-stop pentru îndepărarea zăpezii de pe carosabil. "Am citit că cele 14 utilaje au funcţionat în permanenţă. După un calcul făcut de mine, ar fi fost de ajuns ca 3 utilaje să fi lucrat non-stop şi ar fi curăţat cei 350 de kilometri de carosabil din oraş. Sunt convins totuşi că pe hârtie au fost trecute 14", a susţinut preşedintele MDVA Bihor.

Vuşcan, în eroare

În aceeaşi conferinţă de presă, Vuşcan a mai afirmat că potrivit contractului cu Primăria, RER are obligaţia să deszăpezească şi trotuarele din oraş, iar că în aceste condiţii municipalitatea nu ar trebui să ceară orădenilor să le cureţe. "În documentaţia de atribuire a contractului se arată că RER-ul este responsabil pentru curăţarea trotuarelor. Ori îl laşi pe cetăţean să-şi administreze proprietatea, ori iei taxe. Dar dacă iei taxe, nu-l mai pune să lucreze", a declarat Vuşcan.

Reprezentanţii Primăriei au infirmat, însă, declaraţiile liderului MDVA Bihor. "Potrivit contractului, RER trebuie să deszăpezească doar acele trotuare care nu se află în faţa caselor, asociaţiilor de proprietari sau a firmelor. În contract nu se specifică un termen, prioritară fiind deblocarea drumurilor şi a căilor de acces", a explicat pentru BIHOREANUL Emil Benţan, director adjunct al Direcţiei Tehnice din cadrul Primăriei.

De altfel, o hotărâre de Consiliu Local (HCL 760/2009) îi obligă pe orădeni să-şi îndepărteze zăpada din faţa imobilelor în care locuiesc sau îşi desfăşoară activitatea, în caz contrar fiind pasibili de amendă.

Licitaţii fără condiţii

Deşi legile în vigoare stipulează obligativitatea unui singur operator de salubritate la nivelul oraşului, iar contractul de salubritate dintre RER şi Primărie cuprinde şi activităţile de deszăpezire, Horea Vuşcan susţine în continuare că acestea nu ar trebui realizate de o singură firmă.

Culmea, politicianul susţine că unele criterii elementare ale unei astfel de licitaţii, precum numărul de utilaje din dotare, cifra de afaceri sau chiar numărul de angajaţi nu ar trebui luate în considerare.

"Din punctul nostru de vedere, soluţia este împărţirea oraşului pe mai multe cartiere. Să se facă o licitaţie unde să nu se ceară anumite condiţii eliminatorii. Pe mine nu mă interesează cu ce utilaje sunt deszăpezite drumurile sau câţi oameni are firma, ci curăţarea drumurilor şi timpul de intervenţie. Asta ar fi o licitaţie făcută în mod transparent, la care să poată participa şi firmele mici", a mai afirmat Vuşcan.