Trenul lui Ceauşescu este cel mai luxos dintre garniturile păstrate la Remiza Mogoşoaia şi este folosit doar la ocazii de Administraţia Prezidenţială.

Paranoia lui Nicolae Ceauşescu a dat mult de lucru angajaţilor Întreprinderii de Vagoane Arad, în anii '70. Două garnituri de tren identice au ieşit din mâinile celor de-acolo din cele mai bune materiale ale vremii. "Trenurile circulau întotdeuna în acelaşi timp, însă în direcţii diferite. Doar Securitatea ştia în care se află Ceauşescu", spune Valentin Vasilescu, cel care păstoreşte astăzi Remiza Mogoşoaia.

Confortul din Trenul lui Ceauşescu, care erau standard pentru cuplul dictatorial, fac ca vagoanele de astăzi (după 36 de ani) să pălească. El este dotat cu mochete luxoase, lambriuri lucrate manual, grupuri sanitare cu bideuri şi căzi, mătase pe pereţi şi nu în ultimul rând aer condiţionat.

Mai mult, vagoanele au fost construite să suporte o viteză de deplasare de 160 km pe oră, în vreme ce cele normale suportau doar 120 pe oră. Trenul, în perioada sa de glorie, avea şi un vagon destinat comunicaţiilor, plin de tehnologia de ultimă oră a Securităţii. Astăzi nu mai există.

Cele 17 vagoane au costat bugetul României milioane de dolari. În afară de vagonul prezidenţial, banii s-au dus şi în vagoane-dormitor cu grup sanitar propriu pentru demnitari de rang înalt, în vagone bucătărie utilate complet, în vagone protocol cu baruri luxoase, vagoane cuşetă pentru presă şi personalul de serviciu şi în cele două sofisticate vagoane uzină.

Astăzi, Trenul lui Ceauşescu este complet funcţional şi poate părăsi, teoretic, Remiza Mogoşoaia în maximum 60 de minute. Totuşi, protocoalele de securitate ale Serviului de Protecţie şi Paza au îngreunat de fiecare dată plecarea.