Municipalitatea aproape a terminat lucrările din cadrul proiectului întubării pârâului Adona din zona Nufărul II.

Şosele, alei, parcări...

Într-o conferinţă de presă desfăşurată în teren, viceprimarul Mircea Mălan a prezentat lucrările realizate de Primărie în cadrul etapelor III şi IV ale proiectului, adică pe amplasamentele situate între strada Gheorghe Asachi şi fostul pod din strada Leonardo da Vinci, respectiv strada Leonardo da Vinci şi până la capătul străzii Liszt Ferenc spre Ciheiului.

"În luna iunie s-au finalizat lucrările la etapa III, în cadrul căreia s-au realizat 111 locuri de parcare, trotuare şi alei, reţea de iluminat public, reţea de canalizare pluvială şi amenajarea terenului pentru spaţii verzi. În cadrul etapei a IV-a, adică în zona de blocuri de la intersecţia str. Leonardo da Vinci până la grădiniţa nou construită de pe Liszt Ferenc, s-au amenajat 297 de locuri de parcare, s-au construit trotuare, alei carosabile, reţea de iluminat public, reţea de canalizare pluvială", a spus viceprimarul Mircea Mălan. Lucrările etapei IV urmează să fie gata la jumătatea lunii octombrie.

În timp ce era pe teren cu ziariştii, unul dintre locuitorii blocurilor de lângă intersecţia străzilor Leonardo da Vinci şi Liszt Ferenc s-a arătat nemulţumit că Primăria n-a făcut trotuar la ieşirea din bloc, ci doar o alee pe care pot intra maşinile în parcare. "Pe acolo nu este o şosea, ci doar o alee de acces spre locurile de parcare. Trotuarul a fost făcut în faţa parcării. Este veşnica problemă. Dacă nu facem parcări nu e bine, dacă le facem nici atunci nu e bine", a răspuns Mălan întrebat de ziarişti despre situaţia reclamată de locatari.

parcari zona adona Oradea bihoreanul_20.JPGUn nou parc

Viceprimarul a prezentat ziariştilor şi cele 375 de locuri de parcare realizate de o parte şi de alta a străzii Leonardo da Vinci, dar şi între blocuri, în afara proiectului Adona, în cadrul contractului de lucrări curente.

"Pe o parte a străzii Leonardo da Vinci a fost deja interzisă parcarea şi oprirea prin indicatoare corespunzătoare, urmând ca acelaşi lucru să se impună şi pe cealaltă parte a străzii. În final dorim ca strada Leonardo da Vinci să fie folosită exclusiv pentru traficul rutier, căci înaintea lucrărilor şoseaua era mereu blocată de maşinile parcate", a subliniat Mircea Mălan. Tot în cadrul etapei IV a proiectului Adona, strada Alexandru Haşaş a fost reabilitată în întregime.

Pe de altă parte, în plimbarea pe strada Liszt Ferenc spre Ciheiului, viceprimarul Mircea Mălan a declarat că în zona noii grădiniţe nr. 56 municipalitatea îşi propune să amenajeze un parc pe cele circa 2 hectare de teren nefolosit aflat în proprietatea oraşului. Asta, însă, abia în 2014. "Deocamdată am făcut un proiect în acest sens. Vom vedea dacă putem să accesăm şi anumite fonduri pentru această investiţie", a precizat Mălan.

Pe bani grei

În total, în proiectul de întubare a Pârâului Adona, în cele patru etape de execuţie, municipalitatea a amenajat mai bine de 1.000 de locuri de parcare în zona Nufărul II. Lucrările din etapa III au fost realizate de Drumuri Orăşeneşti şi au o valoare totală de 1.017.816 lei cu TVA, în timp ce lucrările aferente etapei a IV-a au fost executate de Selina şi sunt în valoare de 3.087.823 lei cu TVA. Cele 375 de locuri de parcare realizate în zona străzii Leonardo da Vinci în cadrul acordului cadru au costat 1.325.000 lei cu TVA.

În cadrul conferinţei de presă de marţi, Mircea Mălan a declarat că, deşi cele patru etape au fost finalizate, municipalitatea îşi propune să continue întubarea Adonei şi înspre strada Ciheiului, până în zona în care urmează să fie realizat un pasaj suprateran.