Directorul ADP Oradea, Liviu Andrica, a prezentat joi într-o conferinţă de presă raportul societăţii comerciale pe care o conduce, arătând investiţiile realizate anul trecut şi trecând în revistă investiţiile plănuite pentru acest an.

În 2015, din fonduri proprii, ADP Oradea a amenajat spaţii comerciale de 447.000 lei, respectiv alei de 243.000 lei în Piaţa Obor, a investit 25.000 lei în împrejmuirea Pieţei Ioşia, 331.000 lei în modernizarea pieţei Nufărul, respectiv 234.000 lei în împrejmuirea Cimitirului Municipal.

Din bani de la bugetul local, prin ADP Oradea, s-au investit peste 1,5 milioane lei în realizarea parcării subterane din Piaţa Independenţei (dintr-un total de 24 milioane lei), respectiv peste 1,6 milioane lei în realizarea parcării subterane şi pasajului subteran de legătură cu Piaţa Rogerius din parcarea de lângă Spitalul Municipal.

În total, cu alte achiziţii (precum turnichet pentru Ştrandul Ioşia, două maşini de spălat pardoseală pentru Piaţa Rogerius), investiţii ADP Oradea în 2015 s-au ridicat la 5,2 milioane lei, din care 3,1 milioane lei din bugetul local şi 2,1 milioane lei din fonduri proprii. Sumele sunt fără TVA.

În 2015, ADP Oradea a avut o cifră de afaceri de 12,3 milioane lei, înregistrând un profit de 3,6 milioane lei. La capitolul cheltuieli, societatea din subordinea Consiliului Local a totalizat 11,1 milioane lei.

Pentru 2016, ADP Oradea a preconizat investiţii mult mai mari, în valoare totală de peste 37 milioane lei, cea mai mare parte a banilor urmând să fie alocaţi, însă, din bugetul local pentru finalizarea parcării subterane din Independenţei (22,5 milioane lei), respectiv parcării subterane din Rogerius (12,7 milioane lei). Parkingul subteran din centrul oraşului trebuie finalizat până la finalul anului, iar cel din Rogerius până în vară.

Totodată, ADP Oradea îşi propune să facă în 2016 investiţii de 2,1 milioane lei din fonduri proprii în amenajarea noului sediu al societăţii în strada Tribunalului, parcelarea şi extinderea Cimitirului Municipal, împrejmuirea Pieţei Nufărul, închiderea laterală a Pieţei Cetate, precum şi în modificări la Centrul de Afaceri Rogerius, inclusiv montarea de uşi şi închiderea unui perete în sectorul legume-fructe.

De asemenea, ADP şi-a propus că cumpere, între altele, un nou autovehicul pentru transportul persoanelor decedate, două bariere automate, precum şi o dronă, în valoare de 12.000 lei, care să fie folosită pentru filmarea de sus a obiectivelor ADP Oradea, precum aquapark-ul Nymphaea, cimitir, pieţe. Directorul ADP Oradea spune că imaginile vor fi folosite pentru promovarea serviciilor oferite de societatea pe care o conduce.