Autostrada Transilvania, care ar fi trebuit să lege Braşovul de Borş, a devenit dintr-un proiect măreţ de 415 kilometri o gaură neagră de care guvernele ultimilor doi ani încearcă să scape, scrie Gândul.

Pentru cei 52 de kilometri realizaţi în 9 ani, între Câmpia Turzii şi Gilău, americanii de la Bechtel au încasat 1,6 miliarde de euro. România a atins astfel un record, plătind aproape 30 de milioane de euro pentru un kilometru de autostradă. Asta în timp ce în alte ţări, standardul de cost pentru un kilometru de autotradă e între 3,8 şi 6 milioane de euro.

Contractul cu Bechtel este încă în vigoare pentru tronsonul Suplacu de Barcău-Borş, însă şantierul este părăsit. Ministrul delegat pentru proiecte de infrastructură, Dan Şova, a remis săptămâna trecută o scrisoare americanilor, cerându-le rezilierea totală a contractului. Nu se ştie însă dacă acest lucru nu-i va atrage României noi penalizări.

"În acest moment, există 50 de milioane de euro datorie către ei, datorie acceptată atât de statul român, cât şi de compania Bechtel. Am trimis o scrisoare şi către Ministerul de Finanţe, pentru a şti clar când vom putea plăti aceşti bani. Nu infirm şi nici nu confirm eventuale penalităţi prevăzute de contract", a declarat Şova.