Lucrările la noua Piață 100 au intrat în linie dreaptă, aceasta urmând să fie deschisă în curând. În noua locație, au fost amenajate 1.830 locuri pentru vânzare de antichități, haine și alte obiecte, în timp ce pentru vânzarea de autoturisme sunt destinate 1.349 de locuri.

“Îi sfătuim pe viitorii utilizatori ai pieței să își achiziționeze mese pliante și corturi demontabile, deoarece în noua Piață nu vor fi montate mese comerciale și nici nu se va permite montarea de structuri fixe. La finalul zilei, piața va trebui să rămână goală, curată, comercianții având o oră la dispoziție după terminarea programului pentru a aduna mesele și a face curățenie”, informează Liviu Andrica, directorul Administrației Domeniului Public Oradea.

Accesul în piață va fi posibil doar după plata anticipată a biletului sau a facturii. Mai exact, cei care doresc să aibă locul rezervat, vor fi nevoiți să plătească anticipat, începând din data de 20 a lunii până la sfârșitul lunii actuale pentru luna următoare. Pentru o mai multă siguranță a locului, Administrația Domeniului Public Oradea recomandă viitorilor comercianți să achite contravaloarea locului pe o lună întreagă.

“În cazurile în care există locuri pentru care nu s-a plătit pentru luna ce urmează, acestea vor fi scoase la licitație”, atrage atenția Liviu Andrica. De menționat că în piață nu vor fi acceptați mai mulți utilizatori decât limita maximă a locurilor de vânzare, închirierea spațiilor urmând să se facă prin licitație cu strigare organizată în fiecare zi de luni.

În ceea ce îi privește pe comercianții de mașini, aceștia vor trebui să-și cumpere anticipat biletele, de la Casieria Pieței, pentru a putea expune autovehiculele în vederea vânzării în zona auto. Biletul se păstrează la vedere pe bordul autovehiculului.

“La terminarea programului de funcționare al pieței, duminică la ora 18.00, comercianții sunt obligați să scoată autovehiculele din piață dacă nu au cumpărat bilete pentru săptămâna următoare. Dacă în ziua de luni vor fi găsite în piață autovehiculele care nu au taxa plătită și biletul afișat pe bord, acestea vor fi ridicate. De asemenea, proprietarii trebuie să știe că e obligatoriu să păstreze autovehiculul în sectorul menționat pe bilet. Administrația Pieței nu răspunde pentru pagubele sau furturile care se pot produce în cazul mașinilor expuse”, precizează Liviu Andrica.

Programul de funcționare al noii Piețe 100 va fi, pentru zona auto, de luni până sâmbătă, între orele 8.00 – 19.00, și duminică, între orele 6.00 – 19.00, iar pentru zona bazar, sâmbătă și duminică, între orele 6.00 – 17.00.

Casieria va fi deschisă zilnic, după următorul program: luni - vineri, între orele 9.00 – 18.00, iar sâmbătă - duminică, între orele 07.00 – 17.00.

Loredana Buz
Consilier Relații Publice ADP Oradea