Directorul Aeroportului Oradea, Gheorghe Paşc, a dezvăluit, miercuri, în premieră, că operatorul aerian Ryanair nu era obligat să opereze pe o perioadă anume de la Oradea, conform contractului încheiat între cele două părţi.

După cum se ştie, Ryanair a decis să renunţe toate cele cinci rute pe care le operează de la Oradea, două dintre ele urmând să fie suspendate încă din luna iunie.

Confidenţial!

Afirmaţiile au fost făcute în cadrul unei conferinţe de presă susţinute la Aeroport de directorul Gheorghe Paşc, preşedintele Consiliului Judeţean, Pásztor Sándor, alături de reprezentanţi ai Blue Air, pentru a anunţa intenţiile companiei de a opera, din toamnă, curse externe de la Oradea.

Discuţiile legate de termenii contractului încheiat între Aeroportul Internaţional Oradea şi compania aeriană Ryanair au început în contextul în care BIHOREANUL a cerut explicaţii referitoare la faptul că acel contract este - potrivit unui răspuns primit în scris de la CJ Bihor - confidenţial.

Pe această temă, directorul Gheorghe Paşc a admis că a acceptat această condiţie de confidenţialitate la solicitarea expresă a celor de la Ryanair, întrucât "noi aveam nevoie de ei".

Fără obligaţii

În acelaşi context, la insistenţele jurnaliştilor, pe tema duratei contractului şi suspendării curselor, directorul Gheorghe Paşc (foto) a dezvăluit că documentul nu includea obligativitatea operării unor curse de către Ryanair pe o anumită perioadă de timp.

"Contractele cu o companie aeriană se semnează pentru operare, urmând ca compania aeriană să anunţe când mai bagă o cursă sau scoate o cursă. În contract te angajezi că pe o perioadă de doi ani sau trei ani nu schimbi tarifele, care sunt publice", a afirmat şeful Aeroportului.

Acesta a subliniat că aceste contracte permit, astfel, companiilor aeriene operarea unor curse pe Aeroportul Internaţional Oradea, însă nu includ condiţii legate de perioada în care acestea trebuie să rămână operaţionale. "Contractul nu va zice, de exemplu, niciodată că Blue Air va zbura de la Oradea la Chicago timp de trei ani de zile. Nu aşa se fac", a precizat Paşc.

Afirmaţiile lui au fost întărite de directorul comercial al Blue Air, Tudor Constantinescu: "Nici un contract de operare nu va conţine obligativitatea unui operator să efectueze un număr de frecvenţe. Nici un operator nu-şi va asuma riscul comercial pentru că nu ai niciodată siguranţa a ceea ce se întâmplă".

Măcar un an?

Din afirmaţiile lui Paşc se înţelege, astfel, că Ryanair nu ar fi încălcat prevederile contractului încheiat cu Aeroportul Oradea în privinţa duratei de operare a zborurilor pentru că nici nu au existat astfel de prevederi.

Chiar şi aşa, anul trecut, în conferinţele de presă prin care anunţau diferite rute ale Ryanair, autorităţile judeţene afirmau că operatorul s-a angajat să le ţină funcţionale cel puţin un an pe fiecare în parte.

Or, cel puţin în cazul zborurile spre Dusseldorf, acest lucru nu se întâmplă, întrucât acestea au fost inaugurate la finalul lunii octombrie a anului trecute şi vor fi suspendate începând din luna iunie.

Contractul de operare cu Ryanair a fost semnat pe o perioadă de 5 ani şi este în continuare valabil întrucât compania irlandeză mai operează - până la finalul lunii octombrie, potrivit site-ul Ryanair - zboruri spre Memmingen, Barcelona Girona şi Milano Bergamo.