Autovehiculele care circulă pe străzile din România anului 2010 sunt numărate manual. O modalitate primitivă pe care Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România a ales-o pentru a vedea câte maşini rulează pe fiecare traseu.

"Fiecare îşi numără maşinile pe sensul de mers. De la 1 până la 10, la 10 face un semn să se ştie că sunt 10 maşini, după care iar de la 1 la 10", a explicat Stoiciu Nicolae, un angajat al Administraţiei Naţionale a Drumurilor, complicatul sistem de numărare a maşinilor.

Şi trebuie să fii foarte bun la numărat pentru că pe un drum naţional cum este Bucureşti-Ploieşti, maşinile trec încontinuu. Cei care numără nu trebuie să rateze nimic, deoarece se calculează şi bicicletele, căruţele, camioanele şi tractoarele.

Monitorizarea traficului se face pe drumurile naţionale, judeţene şi comunale. Fiecare punct de înregistrare este amenajat în funcţie de posibilităţi. Astfel, unii au o masă de plastic cu umbrelă şi scaune, iar alţii o cabină sau o maşină.

În total, au fost amenajate peste 3000 de posturi de numărare în toată ţara. Recensământul durează 10 ore pe zi. Următoarea rundă va fi pe 20 aprilie. Şi tot aşa până la toamnă. Rezultatele vor scoate la iveală care sunt cele mai circulate drumuri din România şi în funcţie de trafic se vor împărţi banii pentru întreţinere.