Este cel de-al patrulea proiect media dezvoltat de compania Independent în ultimii ani. Începutul a fost marcat acum mai bine de 10 ani, când firma din Alba Iulia deţinută de doi oameni de presă cu experienţă în mai multe trusturi media naţionale (WAZ-România liberă, Realitatea TV) au fondat Alba24.ro, una dintre primele publicaţii locale online.

Au urmat Romania24.ro şi Cluj24.ro, ultimul fiind un proiect comun realizat în asociere cu un grup de jurnalişti clujeni iar anul acesta şi-a făcut debutul Ardeal24.ro.

Toate cele patru produse media au acelaşi concept editorial şi acelaşi layout, Independent dorind astfel să imprime o identitate de marcă şi să pună bazele unei reţele naţionale de publicaţii online pornite de la nivel local.

La acest moment, cele patru publicaţii au ajuns să cuantifice împreună peste 6 milioane de afişări lunar, realizate de mai mult de 2 milioane de vizitatori unici pe lună, depăşind multe publicaţii naţionale.

Conţinutul, în mare parte local şi original, determină această audienţă şi a atras după sine parteneriate cu grupuri media naţionale. Zilnic, articole produse de publicaţiile Independent sunt preluate de media naţională relevantă, fenomen care sporeşte prestigiul şi credibilitatea presei locale.

Povestea de succes Independent Media contrazice percepţia unei prese locale slabe, dependentă de banul public şi aflată în permanentă criză. Cu o echipă de 14 angajaţi şi colaboratori, Independent -editorul publicaţiilor cu marca "24.ro" a avut în 2020 o cifră de afaceri de peste 1 milion de RON cu o marjă de profit de 42%.

După Ardeal24.ro, cei doi asociaţi îşi doresc să continue proiectul reţelei de publicaţii pe modelul asocierii de la Cluj sau prin atragerea unui investitor extern care să creadă în potenţialul presei locale făcute corect.