Pentru PNL Bihor, modernizarea infrastructurii este prioritară dintr-un motiv de bun-simţ: o infrastructură slabă te ţine subdezvoltat, pe când o infrastructură bună îţi dă şansa dezvoltării economice, sociale, culturale, aceasta contribuind în final la creşterea nivelului de trai. De aceea, pentru candidaţii PNL Bihor rămâne o prioritate conectarea Oradiei şi Bihorului de Bucureşti şi de Europa, pe cale rutieră, aeriană şi feroviară.

"În perioada 2012-2016, când PNL a condus judeţul şi am exercitat funcţia de preşedinte al Consiliului Judeţean, Bihorul s-a situat pe primul loc în Regiunea Nord-Vest la atragerea de fonduri nerambursabile de la bugetul UE şi de la bugetul naţional, şi pe locul al patrulea între toate judeţele României. Suma astfel atrasă de CJ Bihor a fost de 109 milioane euro, asta pe lângă cele aproximativ 150 milioane euro atrase de Primăria Oradea", aminteşte Cornel Popa, candidat la Senat al PNL Bihor.

Între proiectele realizate în această perioadă în judeţul Bihor se numără:

- modernizarea întregii infrastructuri a Aeroportului Internaţional Oradea, care a devenit cel mai modern aeroport din România, ceea ce a şi atras deja operatori low cost care vor asigura din martie 2017 curse accesibile pentru bihoreni, atât către Bucureşti, cât şi către Europa

- modernizarea şi extinderea şoselei de centură a Oradiei şi construirea pasajelor rutiere peste DN 76 (Nufărul) şi DN 79 (Calea Aradului)

- modernizarea drumurilor judeţene Sudrigiu-Padiş şi Marghita-Tăşnad

- reabilitarea a 236,83 km pe celelalte drumuri judeţene, ceea ce reprezintă mai mult de un sfert din totalul reţelei de drumuri judeţene

- gestionarea integrată a deşeurilor din întregul judeţ şi construirea unei centrale electrice pe biomasă.

"Având în vedere munca şi rezultatele obţinute până acum, este mai presus de orice îndoială că noi, liberalii, ne-am făcut datoria faţă de judeţul Bihor şi l-am adus pe locul fruntaş promis. Acum datoria noastră este să continuăm proiectele începute şi să punem în aplicare noi proiecte, aşa încât Bihorul să rămână între judeţele fruntaşe, cu un ritm accelerat de dezvoltare. Acest lucru este posibil cu susţinerea viitorului Guvern, dacă acesta va avea politici liberale", concluzionează Cornel Popa.

Ca urmare, parlamentarii PNL Bihor vor munci în perioada 2016-2020 pentru următoarele obiective concrete:

- finalizarea Autostrăzii Transilvania începând de la Borş

- construirea inelului de centură metropolitan pe patru benzi care va lega Oradea de Autostrada Transilvania (din Calea Sântandreiului până în Biharia)

- construirea şoselelor de centură Beiuş – Ştei (contractul de execuţie a fost deja semnat) şi Aleşd Sud – Aleşd Nord (contractul de execuţie urmează să fie semnat)

- electrificarea şi dublarea liniei de cale ferată Oradea-Cluj

- construirea (în Episcopia Bihor) a terminalului intermodal de transport rutier – feroviar

- extinderea infrastructurii de apă şi canalizare în toate unităţile administrativ-teritoriale din judeţ

Parlamentarii PNL Bihor îşi asumă obligaţia de a acţiona pentru locuri de muncă mai multe, mai bine plătite şi mai aproape de bihoreni.

"Parcul Industrial din Oradea, realizat în perioadă de criză, a devenit un model în ţară, demonstrând că dezvoltarea unei comunităţi este posibilă datorită viziunii şi muncii consecvente", spune deputatul Ioan Cupşa, fost consilier municipal în Oradea, acum candidat la un nou mandat în Camera Deputaţilor. "Oradea a cheltuit 7,5 milioane euro pentru a înfiinţa parcurile industriale şi datorită lor a atras investiţii de peste 300 milioane euro, care au însemnat 4.000 de noi locuri de muncă, tot mai bine plătite. În primele nouă luni ale anului 2016, salariile muncitorilor şi tehnicienilor din firmele ce activează în Parcul Industrial de pe Şoseaua Borşului au crescut cu 25%", adaugă Ioan Cupşa.

Având în vedere experienţa care a dus la aceste rezultate de succes, pentru perioada 2016-2020 parlamentarii PNL Bihor şi-au propus:

- crearea unei reţele de parcuri industriale în tot judeţul Bihor, prin înfiinţarea de noi parcuri industriale la Aleşd, Beiuş, Ştei, Salonta, Tinca şi Valea lui Mihai

- sprijinirea antreprenorilor locali, care asigură stabilitatea economiei locale, prin oferirea de amplasamente anume rezervate în parcurile industriale din judeţ şi prin construirea de hale care să fie utilizate de firmele care prelucrează produse agricole

- sprijinirea investitorilor români prin modificarea Codului Fiscal şi Codului de procedură fiscală în vederea stabilirii unei cote unice de 16%, atât pentru TVA, cât şi pentru impozitul pe profit şi pentru contribuţia angajatorului şi angajatului la fondul de asigurări sociale

- susţinerea Întreprinderilor Mici şi Mijlocii prin acordarea unor ajutoare de stat de până la un miliard euro anual

- încurajarea şi recompensarea muncii prin modificarea Codului Muncii în vederea eliminării discrepanţelor actuale din relaţia angajat-angajator, aşa încât salariaţii care vor dori să muncească mai mult, peste program sau în zilele nelucrătoare, să poată fi plătiţi mai mult

- furnizarea de personal calificat pentru firmele româneşti prin modificarea Legii Educaţiei, aşa încât şcolile profesionale, liceele tehnologice şi universităţile să aibă parteneriate cu agenţii economici, iar la încheierea studiilor absolvenţii să fie pregătiţi în mod real

- modificarea legislaţiei privind achiziţiile publice în aşa fel încât antreprenorii locali să aibă mai multe beneficii atunci când instituţiile şi companiile publice achiziţionează lucrări, servicii şi bunuri.

(Advertorial)