Consiliul Judeţean Bihor a anunţat că la licitaţia pentru întocmirea proiectelor tehnice ale viitoarelor drumuri judeţene cu rol de ocolire a comunelor Oşorhei, Nojorid şi Sântandrei au fost depuse 7 oferte din partea firmelor şi asocierilor de firme interesate.

Urmează "centurile" Biharia şi Paleu, pentru care licitaţia o va organiza Primăria Oradea, iar apoi şi Sânmartin.  

7 oferte

CJ Bihor a precizat, într-un comunicat dat publicităţii marţi, că termenul pentru depunerea ofertelor de către firmele interesate să elaboreze proiectele tehnice ale drumurilor a expirat vineri.

În urma anunţului postat în Sistemul Electronic de Achiziţii Publice, au depus oferte şapte firme şi asocieri de firme: SC DP Cons SRL, SC Proiect-Construct Regiunea Transilvania, Proexco SRL, Aduro Impex, Costin şi Vlad Birou de Proiectare SRL, asocierea Precon Transilvania (lider) cu Aquacons şi asocierea East Water Drillings (lider) cu 3TI Progetti Italia-Ingegneria Integrata SPA.

Valoarea totală a achiziţiei este de 2.716.894 lei, fără TVA, proiectul "Creşterea accesibilităţii pe drumurile judeţene în Zona Metropolitană Oradea" referindu-se la reabilitarea DJ 767E Oşorhei-Copăcel (12,7 km) şi realizarea centurilor Oşorhei (5,8 km), Sântandrei (5 km) şi Nojorid (8,4 km).

Consiliul Judeţean Bihor şi-a asumat la finalul anului trecut realizarea a trei drumuri de legătură în Zona Metropolitană Oradea (ZMO), în parteneriat cu cele trei primării pe raza cărora trec drumurile, respectiv Oşorhei, Nojorid şi Sântandrei.

Judeţul Bihor va beneficia de fonduri europene de 340.000 euro pentru finanţarea proiectelor tehnice, iar execuţia urmează să fie finanţată tot cu fonduri UE, prin Programul Operaţional Regional.

"Acolo este şi dezvoltarea..."

Decizia privind realizarea proiectului "Creşterea accesibilităţii pe drumuri judeţene în Zona Metropolitană Oradea" a fost luată ca urmare a traficului intens din ZMO şi a numărului mare de persoane care au locuri de muncă în apropierea oraşului Oradea (din peste 160.000 de locuri de muncă din Bihor, 115.000 sunt în ZMO).

Documentaţia tehnică a fost pregătittă în parteneriat cu primăriile din zona limitrofă a Oradiei (Oşorhei, Nojorid şi Sântandrei) şi cu Asociaţia Zona Metropolitană Oradea, care a realizat anul trecut studiile de fezabilitate pentru câteva drumuri ocolitoare, ce vor fi baza accesării fondurilor europene în perioada următoare.

"Acest proiect ar permite exportul de prosperitate dinspre Oradea în direcţia unui perimetru extern de 20-30 km. Estimăm că valoarea acestor trei proiecte se va ridica la aproximativ 40 milioane euro. Am hotărât să facem aceste schimbări pentru ca zonele din judeţul Bihor să aibă o accesibilitate mai bună, în aşa fel încât să se dezvolte judeţul şi, deasemenea, să existe un impact economic semnificativ asupra dezvoltării prin aceste investiţii. Banii europeni trebuie să fie investiţi acolo unde într-adevăr folosirea lor este la îndemâna mult mai multor oameni, pentru că acolo este şi dezvoltarea economică", a motivat Ilie Bolojan, preşedintele Consiliului Judeţean Bihor, necesitatea viitoarelor drumuri judeţene ce vor funcţiona ca şosele ocolitoare pentru cele trei comune din ZMO.

Celelalte două centuri pentru care s-au mai întocmit studii de fezabilitate, Biharia şi Paleu, vor fi realizate de Primăria Oradea, iar legătura între Sânmartin şi Oradea se va realiza în perioada următoare prin Programul Operaţional Sectorial Transporturi, precizează comunicatul CJ Bihor.