Pentru că nu duc lipsă de clienți, marile magazine își permit să-i trateze pe cumpărători mai rău ca pe niște datornici. Este concluzia trasă de orădeanca Lenuța Dumitrescu, după o pățanie cu magazinul Altex din complexul comercial ERA Park.

Probleme de la prima utilizare

Cu bani strânși din pensie, femeia, fostă economistă, a vrut să-și ușureze treburile casnice și, pe 30 decembrie 2022, a cumpărat un mop electric cu aburi, marca Gorenje, model SC 1200W. „Asta am vrut eu să-mi iau, un mop cu aburi, să-mi fie mai ușor prin casă, și am strâns bani lună de lună, cum am putut”, a povestit orădeanca pentru BIHOREANUL.

Achiziția a costat-o 267,22 lei, produsul fiind la reducere și cu un preț întreg de 329,90 lei.

Încă de când a folosit mopul pentru prima oară, femeia a observat că, în urma lui, pe parchet, au rămas dâre de apă, dar a bănuit că situația este excepțională. Într-o altă zi, când a vrut din nou să spele pe jos, altă pățanie: micuțul dop de plastic al recipientului pentru apă, de unde aparatul își ia „materia primă”, s-a rupt în mâna ei. „Când am încercat să-l închid, pur și simplu s-a rupt. Vă dați seama ce putere am putut avea eu în mâini, o pensionară cu diabet”, spune Lenuța Dumitrescu.

La mop, cu doctorat?

Pe 12 ianuarie, cu recipientul din plastic și cu capacul rupt, s-a dus la magazinul Altex, reclamând defecțiunea. „Am cerut să-mi schimbe capacul sau recipientul. Au zis că înainte trebuie să-l trimită în service. Am înțeles, nu m-am opus”.

Pe 27 ianuarie, a fost chemată în magazin, ca să afle concluziile. A primit de la reprezentanții magazinului un proces verbal din care a aflat că defecțiunea s-a produs în urma unei folosiri necorespunzătoare, așa că reparația nu este suportată de garanție.

Asta n-a fost tot. Pensionara a aflat și că singura soluție este înlocuirea recipientului cu capac cu tot, ceea ce ar costa-o nu mai puțin de 164,01 lei. Adică mai mult de jumătate din prețul de achiziție al produsului!

„Cum să îmi ceară atât de mulți bani? Înțelegeam dacă ziceau 30, 40 de lei, chiar dacă nu e vina mea că s-a rupt dopul. Dar să plătesc încă 164 de lei ca să pot folosi un mop nou este revoltător. Își bat joc de noi!”, acuză orădeanca, pe bună dreptate.

A refuzat repararea produsului, cerând să returneze mopul și să își primească banii înapoi, ceea ce reprezentanții Altex au refuzat. „Au zis că nu se poate, că produsul are defecțiune din cauza mea. Dar ce, îmi trebuia doctorat să folosesc un mop cu aburi? Într-adevăr, eu n-am doctorat, probabil trebuia să-l pun pe soțul meu să-l folosească, că el are doctorat, a predat și la Universitate”, zice Lenuța Dumitrescu.

La OPC, alte tâmpenii

Nemulțumiți de reacția magazinului, lunea trecută cei doi soți au mers împreună la Comisariatul județean pentru Protecția Consumatorilor Bihor, deciși să facă o reclamație. Acolo, altă surpriză neplăcută.

„Ne-a întâmpinat un domn în casa scării, că nici măcar o încăpere în care să te invite să intri n-au, a stat cu mâinile în șold în fața noastră, să afle ce vrem, și apoi ne-a spus că trebuie să trimitem sesizarea pe mail, că doar așa se poate face acum o reclamație. Păi, dacă am venit noi aici cu actele, de ce să mai trimitem pe mail?”, se întreabă orădeanca.

Până la urmă, la insistențele celor doi soți, angajatul CJPC Bihor le-a înregistrat sesizarea. „Ce face un om care n-are laptop, telefon inteligent sau adresă de e-mail, nu mai are dreptul să facă sesizări? E absurd!”, spune și soțul femeii, Gheorghe Dumitrescu.

Acum, cei doi orădeni așteaptă un răspuns de la CJPC și speră că magazinul Altex va fi constrâns să preia produsul defect și să le dea banii înapoi. Bani pe care, spune orădeanca, sigur nu-i va mai cheltui în acest magazin.

Au pățit-o și alții!

BIHOREANUL a cerut un punct de vedere și din partea Altex, printr-un mail transmis către managerul de comunicare al companiei. Până la publicarea acestui material, reprezentanta Altex nu a oferit însă niciun răspuns.

Pe de altă parte, pe site-ul magazinului, produsul achiziționat de Lenuța Dumitrescu are două recenzii negative în care cumpărătorii reclamă aceeași problemă: dopul recipientului pentru apă rupt.

„Dopul rezervorului este făcut dintr-un plastic ordinar, care a plesnit imediat”, a scris Paraschiv C., pe 22 ianuarie 2022.

„Capacul de la sticluța de depozitare a apei a cedat, a curs apa pe acolo pe undeva, motiv pentru care s-a stricat mopul și nu mai scoate aburi. Acum este în service și cred că o să mi se reproșeze mie că s-a fisurat capacul recipientului de apă”, a reclamat și Nicoleta G.

O dovadă că pensionara din Oradea nu este singura pățită și că, cel mai probabil, și alții au aflat că au plătit câteva sute de lei pe un mop pe care nu îl pot folosi...

Urmăriți BIHOREANUL și pe Google News!