Inspectoratul General pentru Situaţii de Urgenţă a publicat pe site-ul propriu un raport al sponsorizărilor primite de toate inspectoratele din subordine în anul 2015. Informarea vine în contextul în care, după incendiul dramatic din clubul bucureştean Colectiv, jurnalişti din Capitală au dezvăluit că pompierii primeau sponsorizări de la firme private pe care trebuiau să le controleze pentru a se asigura că respectă normele de siguranţă la incendiu.

Raportul dezvăluie că şi pompierii bihoreni au primit anul trecut astfel de sponsorizări. Mai precis, ISU Crişana a primit trei donaţii în valoare totală de peste 41.000 de lei.

Cea mai importantă dintre acestea a venit de la Fundaţia pentru SMURD Târgu Mureş, organizaţia prin care echipajele SMURD colectează donaţii de la populaţie, inclusiv prin redirecţionarea a 2% din impozitul pe venit. De la această fundaţie, ISU Crişana a primit 33 de combinezoane, 33 de şepci şi 83 de jachete SMURD, toate în valoare de 32.583,67 lei.

În plus, ISU Crişana a mai primit două sponsorizări de la două firme, Lotus Center şi Trade Center, ambele controlate de fiul răposatului Alexandru Mudura, Alexandru Mudura jr.

De la SC Lotus Center SA Oradea, pompierii au primit un laptop Lenovo, un TV Samsung cu led, diagonală 80 cm, o tabletă Sony Xperia, o husă pentru protecţia tabletei şi un suport TV LCD perete, în valoare totală de 6.039,5 lei.

De la SC Trade Center SRL Oradea, ISU Crişana a primit un aparat foto Nikon, un obiectiv Nikon, o geantă foto Somita şi un card de memorie SanDisk de 16 GB. Valoarea totală a acestei sponsorizări este de 2,999 lei.

Raportul făcut public de IGSU nu prezintă niciun alt detaliu vizavi de aceste sponsorizări.

"Ne bucura faptul că am putut ajuta, chiar daca în mică măsură, activitatea complexă a celor de la ISU. Suntem convinşi că aparatul foto donat de către societatea noastră le uşurează munca de documentare şi investigare a incendiilor din judeţul Bihor, completând această lipsă din dotarea tehnică a ISU Crişana", a declarat, legat de donaţiile făcute, Ludovic Diószegi, director Trade Center.